مدیرکل دفتر تامین‌مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته‌امداد:

نخستین واحد‌های احداث شده در مناطق سیل‌زده، به مددجویان کمیته امداد واگذار شد

۱۳۹۸/۰۴/۱۱ - ۱۳:۲۰:۰۵
کد خبر: ۸۶۵۲۱۳
مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از آمار قطعی ساخت و واگذاری نخستین واحد‌های مددجویان سیل‌زده خبر داد و گفت: ۱۹ هزار واحد تعمیراتی تا پایان مردادماه و ۱۲ هزار واحد مسکونی تخریب شده خانواده‌های تحت حمایت امداد تا آذرماه تحویل مددجویان می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ ابراهیم بازیان با اشاره به اینکه براساس آخرین آمار نهایی، بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در سیل و بارش‌های بهار امسال دچار آسیب شده است، افزود: از این میزان، حدود ۱۹ هزار واحد نیازمند تعمیرات و ۱۲ هزار واحد تخریب شده که باید به طور کامل بازسازی شود.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت نخستین واحد‌های تخریب شده مددجویان سیل‌زده به پایان رسیده است، تاکید کرد: ۲ واحد مسکونی در شهرستان سیمرغ استان مازندران و یک واحد مسکونی در شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی به اتمام رسیده و با تجهیز لوازم ضروری زندگی، فردا تحویل مددجویان می‌شود.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد خاطرنشان کرد: عملیات ساخت این واحد‌های مسکونی در هفته دوم فروردین‌ماه و تنها چند روز پس از وقوع سیل آغاز و در کمترین زمان ممکن به مددجویان واگذار شد.

بازیان با اشاره به ضرورت تسریع در ساخت منازل مسکونی مددجویان اضافه کرد: ۳۲۰۰ مورد پس از طی مراحل اداری، تشکیل پرونده و ارزیابی، برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۴۳۴ مورد وام خود را دریافت کرده‌اند و ۷۷۲ مورد نیز تسهیلات بلاعوض را اخذ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مراحل اخذ پروانه و معرفی به بانک در مورد همه واحد‌های آسیب‌دیده در حال انجام است، ادامه داد: اخذ پروانه، تشکیل پرونده و معرفی واحد‌ها به بانک به سرعت در حال انجام است و تا پایان تیرماه تمام ۳۰ هزار واحد آسیب‌دیده تعیین تکلیف می‌شوند.

بازیان با تاکید بر اینکه واحد‌های شهری ۵۰ میلیون و واحد‌های روستایی ۴۰ ملیون تومان وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند، افزود: همچنین برای واحد‌های شهری ۱۵ میلیون تومان و برای واحد‌های روستایی ۱۲ میلیون تومان بلاعوض در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد افزود: براساس برنامه زمان‌بندی، تا پایان مردادماه همه واحد‌های مسکونی مددجویان سیل‌زده وام بانکی و بلاعوض خود را دریافت می‌کنند و پس از تامین مالی، عملیات اجرایی و تحویل واحد‌ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

بازیان با اشاره به اینکه استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و خراسان شمالی بیشترین آسیب را از سیل فروردین‌ماه متحمل شدند، گفت: عملیات احداث کامل ۶۰ واحد مسکن شهری و هزار واحد روستایی در مناطق سیل‌زده آغاز شده و همچنین تعمیرات ۷۰۰ واحد نیز در دست انجام است.

وی با تاکید بر پرداخت مبلغ ۱۵ میلیون تومان بلاعوض برای منازل شهری و ۱۲ میلیون تومان برای مددجویان روستایی از سوی کمیته امداد، خاطرنشان کرد: با وجود تاخیر در تشکیل پرونده‌ها و دریافت تسهیلات، کمیته امداد با تزریق ۳۰ میلیارد تومان برای ساخت منازل آسیب‌دیده مددجویان، کار بازسازی را در مناطق سیل‌زده آغاز کرد و امیدواریم تا پایان مردادماه یا اوایل شهریورماه، تمام واحد‌های تعمیراتی مددجویان پس از تجهیز به خانواده‌های تحت حمایت تحویل شود.

بازیان تصریح کرد: روند عملیات بازسازی با افزایش تعداد واحد‌های عقد قرار داد شده با بانک و آزاد سازی وام در هفته‌های آتی از سرعت مناسبی برخوردار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز