شریعتمداری خبر داد

آخرین جزئیات از پرداخت بسته حمایتی دولت به مردم

۱۳۹۸/۰۴/۱۵ - ۱۳:۳۲:۰۹
کد خبر: ۸۶۶۸۳۶
آخرین جزئیات از پرداخت بسته حمایتی دولت به مردم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص نحوه توزیع بسته حمایتی دولت میان مردم توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با دانشگاه تهران و اتاق بازرگانی در رابطه با اعلام حقوق و دستمزد مدیران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان حقوق و دستمزد مدیران در یک سامانه بارگذاری شده است و اگر تخلفی مشاهده شود، میزان اضافه دریافتی به حساب شرکت‌ها و صندوق‌ها واریز می‌شود.

وی افزود: اعتقاد ما این است که در تمام امور باید شفافیت وجود داشته باشد و یکی از موارد آن شفافیت در میزان حقوق و دستمزد‌هاست و دیگر موارد شفافیت اعلام شرکت‌ها، اسامی مدیران عامل و هیئت مدیره، بیوگرافی گذشته مدیران، مصوبات هئیت مدیره و عملکرد مدیران در طول سال، میزان سود و زیان، تفاهم‌های امضا شده و ارتباط مدیران با دیگر شرکت‌ها و هلدینگ‌ها است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به اینکه گفته می‌شود لابی‌ها و فشار‌هایی برای برکناری صالحی مدیر جوان صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد، گفت: بازار شایعه در ممکلت ما همیشه داغ است. یکی از نمایندگان مجلس در رابطه با روند انتصاب رئیس صندوق بازنشستگی کشوری سوالاتی داشت که توضیحات نسبت به آن آماده شده و تقدیم نماینده سوال کننده خواهد شد.

شریعتمداری در رابطه با حقوق‌های نجومی برخی از مدیران در وزارت کار گفت: در یک سامانه میزان حقوق ۱۲۰ مدیر مورد ارزیابی قرار گرفت که حقوق سه نفر از آن‌ها بالاتر از میزان مجاز بود که بخشی از اضافه دریافتی‌ها بازگردانده شده است و مابقی هم پس داده می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود برخی از مدیران از جمله رئیس صندوق بازنشستگی حدود ۳۰ میلیون حقوق دریافت می‌کنند، گفت: ضوابطی وجود دارد که حداکثر پایه حقوق باید ۸ میلیون و ۸۰۰ تومان باشد، اما هیچ الزامی وجود ندارد که سقف حقوق و مزایا به مدیران پرداخت شود.

وی گفت: در جایی مثل وزارت کار که کارگران حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند، مدیران هم باید حداقل حقوق را دریافت کنند.

شریعتمداری در رابطه با میزان حقوق رئیس صندوق بازنشستگی کشور گفت: آقای صالحی اعلام کرده است که میانگین دریافت ماهیانه او طی یک سال گذشته ۶ میلیون و خرده‌ای است.

وی گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه همه مدیران دولتی موظف هستند میزان حقوق و دستمزد خود را در سامانه‌ای اعلام کنند، برخی گفتند که سازمان تامین اجتماعی خصوصی است و نباید حقوق خود را اعلام کند که بنده دستور دادم حتی مدیران تامین اجتماعی و شستا میزان دریافتی خود را اعلام کنند که این قدمی در جهت شفاف سازی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر این سامانه قابل مشاهده برای همه نیست و برای اینکه سامانه باز شود، نیاز به تصمیم تمام قوا دارد.

شریعتمداری در پاسخ به اینکه آیا امسال بسته حمایتی به مردم پرداخت می‌شود، گفت: اگر سوال در خصوص نحوه توزیع بسته کالا باشد بنده پاسخ می‌دهد، اما دستور پرداخت بسته حمایتی را سازمان برنامه و بودجه می‌دهد، هرگاه سازمان برنامه و بودجه منابع مورد نیاز را برای دادن بسته حمایتی چه به صورت نقدی و چه به صورت کالا تامین کند، وزارت کار آمادگی اجرای آن را دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز