مدیر کل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی؛

مهارت آموزی دانش آموزان در شرایط کنونی یک تکلیف است

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۹:۵۵:۲۶
کد خبر: ۸۶۸۲۹۱
مهارت آموزی دانش آموزان در شرایط کنونی یک تکلیف است
مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی پرسش مهر رئیس جمهوری را سوالی کلیدی برشمرد و مهارت آموزی دانش آموزان را تکلیف تعلیم و تربیتی دانست.
به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ علی رمضانی با اشاره به جزئیات برگزاری کنگره پرسش مهر19، اظهارکرد: سال گذشته رئیس‌جمهور پرسش مهر 19 را اینگونه در جمع فرهنگیان ودانش آموزان مطرح کردند که "پارسال چه مهارتهایی را در مدرسه آموختید و امسال چه انتظاراتی در این زمینه دارید؟" دانش آموزان پاسخ دهند که چه کسی و کدام معلم بیشتر به آنها در زمینه مهارت آموزی کمک کرد و به نظر آنها کدام مهارتها بیشتر برای آینده زندگیآنها مفید بوده و به کار می آید و مهم است؟" این یک سئوال کلیدی بود که از سوی رئیس جمهوری کشور مطرح شد و همانطور که می دانید بر اساس برنامه ششم توسعه کشور به آموزش و پرورش تکلیف شده که هر دانش آموز در پایان تحصیل خود بتواند حداقل یک مهارت کسب کند.

برای پرسش مهر 19 حدود 900 جلسه کاری در کشور از سطح ستاد تا منطقه برگزار شد

وی افزود: از زمانی که این سئوال از سوی رئیس جمهوری مطرح شد حدود 900 جلسه کاری در کشور از سطح ستاد تا منطقه برگزار شد تا تلاش کنیم که دانش آموزان و فرهنگیان بیشتری به سوال رئیس جمهوری در این زمینه پاسخ دهند. البته برنامه پرسش مهر 19 نسبت به پرسش مهر 18 تفاوت هایی داشت زیرا هدف اصلی ما شرکت بیشتر دانش آموزان در این طرح ملی است و به دنبال آن هستیم که پرسش مهر را به صورت دانش آموزی در بیاوریم.

مدیرکل فرهنگی ، هنری اردوها و فضا های پرورشی گفت: بر همین اساس در پرسش مهر 19 بخش اولیاء و دانشجویان معلمان از مسابقات حذف شد تا دانش آموزان بیشتری به پرسش رئیس جمهوری پاسخ دهند علاوه بر این بخش مقاله پژوهشی به دلیل اینکه راستی آزمایی در این زمینه مشکل بود نیز حذف شد.

بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مسابقات پرسش مهر 19 شرکت کردند

رمضانی در ادامه خاطرنشان کرد: حدود ۲ میلیون و۲۰۰ هزار دانش آموز در مسابقات پرسش مهر 19 شرکت کردند که تعداد آنها بر اساس رشته های مختلف عبارت است از هنرهای نمایشی 39 هزار و 975 نفر، هنرهای آوایی 1 میلیون و 132 هزار 167 نفر، هنرهای تجسمی ۶۶۹ هزار و۵۶۲نفر، رسانه و فضای مجازی ۴۶ هزار و 738 و  حوزه ادبی و پژوهشی ۳۳۳ هزار و 297 نفر در این برنامه شرکت کردندکه از میان آنها ۲۵۰ نفر از دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده شدند که روز سه شنبه 25 تیرماه در سالن اجلاس سران  با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مدیران کل ستادی و استانی و مقام های عالی رتبه کشوری و لشکری و دانش آموزان طی مراسمی در کنگره پرسش مهر 19 تقدیر می شود.

وی  با اشاره به  اینکه طرح پرسش مهر هر سال از سوی رئیس جمهوری چه کمکی به ارتقای سطح دانش، دانش آموزان می کند ، گفت: نوجوانان و جوانان به جهت داشتن روحیه خلاقیت و ریسک پذیری می توانند کمک کنند تا برنامه ها را به روزتر و شادابتر ارائه دهیم و مشورت کردن با بیش از دو میلیون دانش‌آموز خود یک فرصت مغتنم است در عین حال پرسش مهر یک فرصت برای دانش‌آموزان است به خصوص برای دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که کمتر برای آنها این فرصت فراهم می شود که ابداعات، اختراعات و تولیدات  خود را در معرض رقابت قرار دهند .

باید در آموزش پرورش فرصت مغتنم پرسش مهر را قدر بدانیم

مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و فضا های پرورشی گفت: ما باید درآموزش پرورش فرصت مغتنم پرسش مهر را قدر بدانیم و این سئوالی که هر سال رئیس جمهوری با دانش آموزان مطرح می کند و از آنها برای مدیریت کشور کمک می خواهد تا از این فرصت در مدیریت کشور استفاده کند یک فرصت بی نظیر است. 

رمضانی تصریح کرد: به دلیل اینکه سیاستگذاری پرسش مهر خارج از آموزش و پرورش انجام می شود و جزء برنامه های داخلی آموزش و پرورش نیست،لذا مخاطب بیشتری را شامل می شود و برنامه ای است که 19 دوره از آن تا کنون برگزار شده و خوشبختانه با تغییردولت‌ها این برنامه تعطیل نشده این خودش نشان می دهد که پرسش مهر درکشور نهادینه شده است و مقام های مسئول کشور از مشورت کردن با دانش آموزان استفاده کردند و به آینده امیدوار شدند و همه این ها یک فرصت ویژه ای است که باید در آموزش و پرورش از این فرصت ها استفاده کنیم.

دانش آموزان انتظار دارند مسئولان کشوری در مراسم اختتامیه پرسش مهر حضور داشته باشند

وی بیان کرد: انتظار داریم نهادهای مسئولی که در خارج از آموزش وپرورش این برنامه را برنامه ریزی می کنند در این برنامه حضور پر رنگی داشته باشند زیرا نسل نوجوان دوست دارند وقتی به سئوال رئیس جمهوری پاسخ می دهند مسئولان کشوری در مراسم اختتامیه پرسش مهر حضور داشته باشند و پاسخ دانش آموزان را ببینند.

 رمضانی در پایان خاطر نشان کرد:  امسال بر اساس توافقنامه ای که با صندوق کارآفرینی امید انجام دادیم برای دانش آموزان برتر تقدیر ویژهای در نظر گرفته شده تا کمک های اقتصادی به دانش آموزان صورت گیرد تا بتوانند بدون دغدغه در حوزه اقتصادی به کارهای خودشان ادامه بدهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز