گام‌های بلند ایران برای حفاظت از میراث طبیعی

۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۱۰:۰۷:۰۷
کد خبر: ۸۶۸۳۰۴
گام‌های بلند ایران برای حفاظت از میراث طبیعی
محمد اسلامی ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی را به نام ایران در میراث جهانی یونسکو موفقیتی بزرگ عنوان کرد و حفاظت از میراث طبیعی کشور را وظیفه ای همگانی برشمرد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در حاشیه ششمین جلسه شورای‌عالی ضمن قدردانی از زحمات سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی آن سازمان و عضو اصلی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، برای ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به نام ایران، این موفقیت را به ملت ایران تبریک گفت.

رییس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: جنگل های هیرکانی و سایر جنگل‌ها جزو میراث طبیعی کشور به شمار می روند که حفاظت از آنها وظیفه ملی و همگانی است.

اسلامی با اعلام این مطلب که ثبت جهانی جنگل های هیرکانی به نام ایران در شرایط دشوار کشور بسیار حائز اهمیت است، افزود: ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در میراث جهانی یونسکو در شرایط نبرد سیاسی دشواری که کشور با آن روبه روست گامی رو به جلو و بسیار مهم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: دولت آذربایجان با هزینه های هنگفتی که انجام داده بود به دنبال این بود تا جنگل‌های هیرکانی را به نام خود ثبت جهانی کند که با همت و تلاشی که توسط مسئولان ایرانی انجام شد خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

وی برای مسئولانی که دراینکار همت خود را به کار گمارند آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

وزیر راه و شهرسازی در عین حال در خصوص رویکرد شورای عالی شهرسازی و معماری تصریح کرد: انسان محوری نه خودرومحوری ملاک عمل تهیه و تدوین طرح هاست و از اولویت های شورای عالی به شمار می‌رود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز