رئیس انجمن مددکاری ایران:

تاوان معلولیت های ناشی از تصادف هارا بهزیستی پرداخت کند

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۹:۵۰:۴۸
کد خبر: ۸۶۸۸۳۹
تاوان معلولیت های ناشی از تصادف هارا بهزیستی پرداخت کند
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: بسیاری از آسیب ها و معلولیت ناشی از ضعف سیاست گذاری و برنامه ریزی های نهادهای دیگر است اما بهزیستی باید تاوان آن را بازپس بدهد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ سیدحسن موسوی چلک افزود: پایین بودن برخی شاخص‌های رفاه اجتماعی مانند اشتغال الزاماً به بهزیستی یا یک سازمان بازنمی گردد.

وی با اشاره به گسترش فعالیت‌های سازمان‌های حمایتی به دلیل فقر و آسیب‌های دیگر ادامه داد: اگر امروز سازمان‌های حمایتی ناگزیر هستند بسیاری از گروه‌های هدف خود را پوشش دهند ناشی از ضعف سیاست گذاری و برنامه ریزی های دیگر نهادها است به طورمثال معلولیت‌های ناشی از تصادفات تقصیر بهزیستی نیست اما بهزیستی باید توان آن را باز پس دهد.

وی اضافه کرد: سازمان‌های مختلفی در پدید آمدن آسیب‌ها نقش دارند و باید توجه داشت که «پیشگیری» از جنس موضوعاتی است که همه نهادها حتی رسانه‌ها در آن نقش دارند.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران تاکید کرد: سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی سلامت اجتماعی باید باور کند که متولی سلامت اجتماعی است که این امر نیازمند بازنگری سیاست‌های موجود است حتی ممکن است مستلزم بازنگری ساختار و وظایف باشد و این اجتناب ناپذیر است.

موسوی چلک افزود: در عین حال بهزیستی باید نسبت به وظایف خود پاسخگو باشد اما در عرصه تولید فقر و معلولیت‌های ناشی از کژکاری های وزارت بهداشت که منتج به معلولیت باشد نقشی ندارد اما باید مطالبه گر باشد.

وی یادآور شد: بهزیستی طی ۴۰ سال بار زیادی بر دوش داشته و در برابر مسائلی که در آنها نقشی نداشته است، پاسخگو بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز