عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران:

شهر را به کارگاه ساختمانی تبدیل نکنیم/ لزوم تدبیر در رابطه با طرح فاضلاب

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۱۲:۰۰:۴۲
کد خبر: ۸۶۸۹۵۵
شهر را به کارگاه ساختمانی تبدیل نکنیم/  لزوم تدبیر در رابطه با طرح فاضلاب
زهرا نژاد بهرام عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات ابی که طی سالهای اخیر با آن مواجه شده ایم به لزوم هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف برای توسعه شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا؛ زهرا نژاد بهرام در جریان نشست برخی اعضای شورای شهر تهران با مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب عنوان کرد: اگر موضوع تهران را جدا از توسعه ببینیم و از محیط پیرامونی آن جدا کنیم نمی‌توانیم به موفقیت دست یابیم چرا که اتفاقاتی مانند بستن آب هیرمند می افتد که افغانستان معتقد است سرچشمه آن در این کشور قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تأکید کرد: باید در خصوص تهران دید بزرگتری داشته باشیم زیرا تهران تنها متعلق به تهرانی ها نیست و به کل کشور تعلق دارد از این رو معتقدم خاک تهران متعلق به همه است.

وی ضمن انتقاد از رویه گذشته اظهار کرد: در گذشته تهران به کارگاه ساختمانی تبدیل شده و فعالیت های دراز مدت از سوی ارگان های مختلف در آن صورت گرفته است حداقل حدود ۲۰ سال است که به طور مداوم طرحهای آب و فاضلاب صورت می گیرد از این رو معتقدم اگر قرار است شهر را از کارگاه ساختمانی خارج کنیم باید تدبیری بیاندیشیم.

بیشتر بخوانید:

خروج خانه های خیابان کرمان از طرح/ آرامستان ارامنه منطقه ۱۴ به محیطی گردشگری تبدیل می‌شود

آب تزریق می کنیم و نمی گذاریم فرونشست اتفاق بیفتد

لزوم ایجاد تصفیه خانه های محلی در تهران

با اجرای طرح فاضلاب زیر تهران خالی می‌شود

 نژادبهرام تصریح کرد: جهت کارهای ساختمانی در شهر باید زمانبندی داشته باشیم از این رو به عنوان نماینده مردم موظف هستیم کیفیت شهر را باید در همه حوزه‌ها افزایش بدهیم.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی در واکنش به سخنان محمد سالاری مبنی بر عدم توجه شهرداران به احداث تصفیه خانه های محلی عنوان کرد: اگر شهرداران به تصویر های محلی توجه ندارند اما باید به آنها گوشزد کنیم و اهمیت آن را برایشان شرح دهیم.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله ما فرونشست زمین است افزود: مسئله فرونشست را در مناطق جنوبی یعنی در منطقه ۱۲ به بعد داریم بخشی از آن به حفاری هایی که شهرداری انجام می دهد مربوط می شود اما بخش دیگر آن مشکل کسری آب است.

نژادبهرام ضمن  انتقاد است از طرح فاضلاب اظهار کرد : با اجرای طرح جامع فاضلاب بنا است آب را در یک نقطه  جمع کنیم و با این اتفاق بخشی از زمین از آب محروم می‌شود بنابراین معتقدم باید تدبیری در رابطه با این مسئله بیاندیشیم انتقاد است.

 وی در پایان تأکید کرد : باید به زمین آب تزریق کنیم چرا که هنوز شبکه فاضلاب اجرا نشده است اما اگر اجرا شود این کسری بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز