معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

سمن ها می توانند در برگزاری انتخابات مشارکت کنند

۱۳۹۸/۰۴/۳۱ - ۱۴:۲۷:۵۲
کد خبر: ۸۷۴۵۳۹
سمن ها می توانند در برگزاری انتخابات مشارکت کنند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: طبق اساسنامه ماهیت سازمان های مردم نهاد غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است اما به عنوان افراد بی طرف می توانند در برگزاری انتخابات فعالیت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ بهروز ندایی در نشست با جمعی از اعضای سازمان های مردم نهاد استان اردبیل اظهار کرد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزاری هر گونه جلسات هم اندیشی و همایش جریانی با حضور افراد سیاسی و کاندیداهای احتمالی از سوی NGOها منع قانونی دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی طبق اساسنامه سمن ها می توانند کارهای خود را برون سپاری کنند افزود: در حال حاضر برای توانمند سازی حاشیه شهری اعتبار خوبی پیش بینی شده است که در آینده این موارد به تمامی شهرها گسترش می یابد.

ندایی مطالبه گری را ماهیت دیگر  تشکلهای مردم نهاد بر شمرد و اظهار کرد: سمن ها باید در حوزه های حمایت  از آثار تاریخی، محیط زیست، بهداشت محیط ،آسیب های اجتماعی و فرهنگی با برگزاری همایش و کنفرانس ها مطالبه گری کنند.

وی رتبه اردبیل در مسایل آسیب های اجتماعی را پایین تر از ۲۵ اعلام کرد و گفت: استان اردبیل یکی از استان های امن کشور است و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی گام های موثری برداشته شده است که به طور مثال اردبیل به عنوان پایلوت در توانمند سازی حاشیه و محلات کم برخوردار انتخاب شده است.

معاون سیاسی استاندار اردبیل استفاده از تمام ظرفیت ها را برای تشکل های مردم نهاد پیشنهاد کرد و افزود: سمن هایی که به نوعی اعتبار به عنوان حمایت دریافت می کنند باید آموزش محور باشند و برای افزایش امید به زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

بهروز ندایی گفت: سازمان های مردم نهاد باید از ظرفیت افراد متخصص در حوزه های مختلف جهت توانمندسازی نیروهای خود برای پیشگیری از بزهکاری ها و آسیب های احتمالی استفاده کنند.

در این جلسه تعدادی از مسئولان سمن ها مشکلات خود را مطرح کردند و اعتبارنامه ۱۴ تشکل مردم نهاد از سوی معاون سیاسی استاندار اردبیل ابلاغ و اعطا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز