اصلی ترین دست اندرکاران برنامه مدیریت تالابها سمن ها هستند

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۸:۳۴:۲۷
کد خبر: ۸۷۸۱۸۶
اصلی ترین دست اندرکاران برنامه مدیریت تالابها سمن ها هستند
مدیر ملی طرح حفاظت از تالابهای ایران در کارگاه نقش سمن ها در اجرایی شدن برنامه های مدیریت جامع تالابها در شهرستان سرعین گفت: سمن ها بعنوان یکی از اصلی ترین دست اندرکاران تالابها، اجرای برنامه های مدیریت زیست بومی تالابها را آغاز کرده اند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مدیر ملی طرح حفاظت از تالابهای ایران با اشاره به نقش سازمانهای مردم نهاد و جوامع محلی در مدیریت تالابها گفت: بایستی نقش سازمانهای مردم نهاد و جوامع مدنی در مدیریت تالابها را به رسمیت بشناسیم و از فرصت نمایندگی این نهادها در کمیته های حفاظت از تالابها استفاده شود.

علی ارواحی افزود: از مهمترین نقش هایی است که می توان در مدیریت یکپارچه تالابها برای سمن ها متصور شد نقش نمایندگی سازمانهای مردم نهاد و جوامع مدنی در اجرای برنامه های مدیریت تالابها است.

 وی تصریح کرد: اغلب مسئولیت هایی که بر عهده جوامع محلی گذاشته شده با کیفیت بهتر، زمان کوتاهتر و هزینه کمتر به انجام رسیده و بارها نوع آوری و خلاقیت را در بین جوامع محلی و سازمانهای مردم نهاد تجربه کردیم و در حل بسیاری از گره‌های مدیریتی موثر بوده اند.

وی افزود: نقش دیگری که برای سازمانهای مردم نهاد و جوامع محلی در مدیریت تالابها میتوان قائل شد، نقش آنها در تسریع و تسهیل فرآیند برنامه ریزی مدیریتی است و می توانند کمک شایان توجهی در تسهیل فرآیند مطالعه، اجرا، پایش و ارزیابی برنامه های مدیریت تالابها داشته باشند.

ارواحی در خصوص مطالبه‌گری اجتماعی سازمانهای مردم نهاد و جوامع محلی اظهار داشت: همراه کردن مردم و جوامع محلی در هر برنامه و طرحی، مسئولین را از لحاظ ضمانت اجرایی و تامین منابع مالی به پیگیری بیشتر ترغیب می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: همکاری و هم افزایی سازمانهای مردم نهاد و جوامع مدنی و نمایندگان آنها در کمیته های مدیریت تالابها می تواند به مدیریت تالاب ها کمک کند.

وی با اشاره به نقش سازمانی و دبیرخانه‌ای سازمان حفاظت محیط زیست و ادارات کل استانی در بحت مدیریت تالابها گفت: بایستی در سطح ملی و استانی همکاری، هم افزایی و تعامل موثر بین جوامع محلی و نمایندگان آنها با دبیرخانه تالاب ها وجود داشته باشد.

ارواحی تصریح کرد: برای اینکه نقش سمن ها بدرستی اعمال شود لازم است جایگاه و نقش سمن ها و جوامع محلی تقویت، تثبیت و به رسمیت شناخته شوند و از نقش و کارکرد آنها حمایت و توان افزایی آنها در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز