معاون فرهنگ سازی و توسعه کسب و کارهای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال:

توسعه کسب و کارهای سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی در گرو افزایش سواد رسانه ای است

۱۳۹۸/۰۵/۱۱ - ۱۱:۵۹:۲۲
کد خبر: ۸۷۹۶۴۲
توسعه کسب و کارهای سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی در گرو افزایش سواد رسانه ای است
محمد صادق افراسیابی، معاون فرهنگ سازی و توسعه کسب و کارهای مرکز رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح اولین نمایشگاه رسانه های دیجیتال و بازی های رایانه ای استان البرز، برگزاری این نمایشگاه را اتفاق بزرگی برای البرز در این حوزه دانست.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دکتر محمد صادق افراسیابی اظهار داشت: این نمایشگاه یکی از بهترین‌ نمایشگاه هایی است که در سال جاری در استان ها اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول بیان داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که ٩٠٠ هزار بستر ارائه خدمت یا فعالیت در فضای مجازی هویت دار و ثبت شده اند که نشان  شامد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده اند.

دکتر افراسیابی همچنین مطرح کرد: ۶ هزارو ۱۴۰ نوع مجوز در کشور برای فعالیت در فضای مجازی از سوی موسسات فرهنگی دیجیتال دریافت شده است که سهم استان البرز اخذ نزدیک به ١٠٠ نوع مجوز از سوی حدود ٥٠ موسسه فرهنگی دیجیتال است.

معاون فرهنگ سازی و توسعه کسب و کارهای مرکز رسانه های دیجیتال در ادامه این آیین  با طرح این موضوع که در خصوص کاربران، البرز با دارا بودن حدود سه میلیون نفر جمعیت چه خدماتی باید ارایه کرد عنوان کرد: از جمله فعالیتهایی که نباید مورد غفلت واقع شود موضوع ارتقای فرهنگ کاربران و سواد رسانه ای است.

محمد صادق افراسیابی با اشاره به این که در جامعه کنونی دائما در معرض پیام ها و محتواهای گوناگون در فصای مجازی قرار داریم خاطرنشان کرد: اگر در این حوزه به خوبی عمل نکنیم و آسیبها را مورد توجه قرار ندهیم و سواد رسانه ای کاربران مورد توجه جدی قرار نگیرد شاهد ضربه های مهلکی به جامعه در این‌بخش خواهیم بود چرا که کاربران باید به گونه ای از سواد رسانه ای بهره مند شوند تا بتوانند سره از ناسره را تشخیص داده و درگیر اخبار کذب و شایعات نشوند.

وی تصریح کرد: در حوزه اصحاب رسانه که خود مسوولیت های فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارند نیز باید دستگاه های متولی به سواد رسانه ای بالاتر از جامعه نیز این قشر را مجهز کنند تا بتوانند به درستی به وظایف ذاتی و خطیر خود عمل کنند.

وی با اشاره به موضوع بازی نهنگ آبی و نقش برخی رسانه ها را و آسیب شناسی این موضوع پرداخت و گفت: اگر آن چند رسانه به ابزارهای لازم در این زمینه مجهز بودند در آن زمان دیگر شاهد مرگ آن دو دانش آموز نبودیم و چالش نهنگ آبی در کشور ما نیز بوجود نمی آمد.

وی نگاه پیشگیرانه را در این زمینه مهم ارزیابی کرده و اظهار کرد: در البرز نیز با نگاه پیشگیری و مصونیت از تهدیدها باید تدابیر لازم برنامه ریزی و اتخاذ شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای مجازی در سطح کشور و البرز بیان کرد: مصوبات شورای مجازی استانها به شورای کشوری ارسال می شود تا تدابیر لازم انجام گیرد‌.

معاون فرهنگ سازی و توسعه کسب و کارهای مرکز فناری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه ریزی برای کسب و کار دیجیتال، تسهیل گری برای فعالان فضای مجازی در جهت شروع و ایجاد کار را از جمله برنامه هایی برشمرد که در آینده باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز