مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران:

٢٠٠ هزار بانوی ایرانی بیمه زنان خانه‌دار دارند

۱۳۹۸/۰۵/۱۲ - ۱۳:۱۳:۲۳
کد خبر: ۸۸۰۰۵۳
٢٠٠ هزار بانوی ایرانی بیمه زنان خانه‌دار دارند
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: در حال حاضر ٢٠٠ هزار بانوی ایرانی در کشور از خدمات بیمه زنان خانه دار بهره مند هستند و در تهران ۶٢ هزار بانو از این بیمه استفاده می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ ناهید حیدری روز شنبه در جلسه هم اندیشی بررسی چالش های بیمه زنان با حضور اعضای فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی افزود: طبق بیمه زنان خانه‌دار که قانون آن از سال ٧٨ تصویب شده است تا ۶ ماه پیش ۱۵۵ هزار نفر بیمه زنان خانه دار در کل کشور و ۴۵ هزار نفر در استان تهران بیمه شدند.

وی ادامه داد: بیمه زنان خانه‌دار فقط برای بانوان متاهل نیست و بانوان مجرد هم می توانند از خدمات این بیمه بهره مند شوند البته شرط سنی ١٨ تا ۵٠ سال دارد.

به گفته حیدری، بیمه زنان خانه دار دارای اهداف مهمی است که یکی از این اهداف کمک به تامین معیشت بانوان خانه دار است. به همین منظور بانوان می توانند از ١٢، ١۴ و ١٨ درصد بیمه آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سه میلیون و ۶٠٠ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی غرب تهران هستند که یک میلیون و ٣٨٠ هزار نفر آنها بیمه شده اصلی هستند و ٢۵ درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند.

حیدری خاطرنشان کرد: از مجموع ١۴ میلیون بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی نیز سه میلیون نفر بانوان هستند. البته سازمان تامین اجتماعی ۴٣ میلیون بیمه شده دارد.

۳ هزار میلیارد تومان معوقات حق بیمه کارفرمایان بدهکار

حیدری اضافه کرد: طرح بخشودگی جرائم برای حمایت از کارفرمایان بدهکار در سال رونق تولید از دیگر طرح هایی است که برای کمک به کارفرمایان به اجرا گذاشته شده است. این طرح در دو دوره قبل نیز به اجرا گذاشته شد و در حال حاضر نیز از ١٣ خرداد تا ١٣ شهریور به مدت سه ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تمام کارفرمایان بدهکار می توانند با تقسیط بدهی خود از ١٠٠ درصد دیون معوق بخشوده شوند البته شرط تقسیط تا ٣۶ ماه است و به ازای هر ۶ ماه اضافه کردن زمان تقسیط ١۵ درصد بدهی معوق باید از سوی کارفرمایان پرداخت شود.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: در حال حاضر ٣٠ هزار کارگاه با دیون معوق در استان تهران فعالیت دارند که سه هزار میلیارد تومان میزان معوقات حق بیمه آنها است. البته اگر جرائم آنها را کسر کنیم، میزان بدهی به هزار میلیارد تومان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان درآمد هزینه ای محسوب می شود، امیدواریم کارفرمایان با پرداخت این بدهی خود بتوانند به بخش تولید کمک کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز