در نشست خیرین ۳۱ استان کشور با مسئولان وزارت ورزش و جوانان مطرح شد؛

تشکیل مجمع خیران ازدواج الزامی است/ کاهش ۹ درصدی ازدواج در شش سال گذشته/ کم شدن آمار طلاق در دوسال/ کارشناسان جهانی در تحلیل مقاومت ایرانیان در برابر مشکلات مانده‌اند

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۱۱:۲۰:۲۸
کد خبر: ۸۸۲۹۹۶
تشکیل مجمع خیران ازدواج الزامی است/ کاهش ۹ درصدی ازدواج در شش سال گذشته/ کم شدن آمار طلاق در دوسال/ کارشناسان جهانی در تحلیل مقاومت ایرانیان در برابر مشکلات مانده‌اند
نشست محمدمهدی تندگویان معاون امور ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با جمعی از نیکوکاران و خیرین حوزه ازدواج در کشور صبح امروز در محل ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ نشست صمیمانه محمدمهدی تندگویان؛ معاون امور ساماندهی جوانان با جمعی از خیرین ازدواج کشور و با حضور  ژاله فرامرزیان؛ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان، تقی رستم وندی؛ معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور، عبدالحمید احمدی؛ معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان صبح شنبه 19 مرداد ۹۸ در محل ساختمان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

فرامرزیان: تعامل وزارت ورزش با خیران  امر ازدواج سبب هم افزایی می‌شود

در ابتدای این جلسه که خیرین ۳۱ استان حضور داشتند فرامرزیان با اشاره به فعالیت هایی که خیرین در حوزه‌های مختلف انجام می دهند عنوان کرد: فعالیت داوطلبانه، خدا پسندانه و خیرخواهانه از جمله اقداماتی است که در دین اسلام و فرهنگ و تمدن ایرانی جایگاه دارد و از جمله موضوعاتی است که برای فعالیت خیرین در نظر گرفته می‌شود . تشکیل مجمع خیرین امر ازدواج بسیار مهم است چرا که ازدواج از جمله موضوعاتی است که با انجام آن می‌توان به خانواده سالم و جامعه سالم برسیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان افزود: یکی از دلایل حضور خیرین در امر ازدواج این است که مردم برای حل مشکلات خودشان دور هم جمع می‌شوند و یکسری مسائل را بهتر از دولت می‌توانند حل کنند و برایش راه حل پیدا می‌کند چرا که نسخه مشابه آن برای همه کشور قابل تعمیم نیست.

وی تاکید کرد: فارغ از منابعی که در اختیار جوانان قرار دارد وجود خیرین آثار و برکات زیادی برای جامعه خواهد داشت چرا که خیلی از مسائل را بهتر از دولت درک می کنند و بهترین کمک دهنده برای مردم هستند. در دنیا نیز کمک های داوطلبانه با ظرفیت سرمایه اجتماعی صورت می گیرد.

فرامرزیان ادامه داد :  حضور، وجود و اعتمادی که مردم به خیرین دارند سبب می شود که آثار مثبتی بر جای بگذارد.به دلیل اینکه ماهیت ازدواج شادی آور است نیز برکات مثبت زیادی حضور خیرین ازدواج خواهد داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: امیدواریم به عنوان دولت ، خادمین خوبی برای تسهیل روند ازدواج باشیم و بتوانیم آنچه در اختیار ماست را کمک کنیم . اگر برخی مشکلات بهتر پیش بینی شده بود امروزه ما معضلات کمتری داشتیم.  فراموش نکنیم که ما همه یک مسئله داریم و بنا است با یکدیگر همکاری کنیم.

وی گفت : امیدواریم با همکاری دو جانبه خیرین و متولیان وزارت ورزش بتوانیم اقدامات خوبی در امر ازدواج صورت دهیم  تا خیرین بتوانند به صورت قانونی فعالیت خود را انجام دهند و هم افزایی صورت بگیرد تا اتفاقات مفیدتری رخ بدهد.

احمدی: با رسمیت مجمع خیرین ازدواج قدم اصلی برای رفع ازدواج جوانان برداشته می‌شود

در ادامه این نشست عبدالحمید احمدی؛  معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ضمن تبریک ایام پیش رو عنوان کرد: موضوع خیرین و نیکوکاران در بخش‌های مختلف و حضور آنان مغتنم است یکی از رسالت‌های وزارت ورزش و جوانان پیگیر مجمع خیرین در بخش های مختلفی چون ورزش و جوانان بوده است. در حوزه ورزش و مشارکت استان ها توانستیم مجمع خیرین ورزش یار را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: این مجمع سبب شد تا زیرساخت‌های ورزشی در نقاط مختلف کشور توسط خیرین را توسعه دهیم. در این راستا کمک به تکمیل و بهره برداری انجام شده و از همه عزیزان برای شرکت در این اقدامات انسانی تشکر می‌کنم. حضور خیرین در موضوعات جوانان به خصوص در امر ازدواج اهمیت زیادی دارد اینکه بتوانیم از ظرفیت بزرگ خیرین برای کمک و همراهی ازدواج که عمده ترین گرفتاری جوانان است  استفاده کنیم و سبب تقویت بنیه مالی و کمک‌های بخش‌های مختلف در جهت تسهیل ازدواج شویم امر مبارکی است.

رستم وندی: وزارت کشور از ایده مجمع خیرین ازدواج حمایت می‌کند

رستم وندی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در ادامه این جلسه با اعلام حمایت و همراهی از تلاش خیرین ازدواج عنوان کرد:  در ابتدا باید تحلیل راهبردی نسبت به ازدواج و وضعیت اجتماعی داشته باشیم که در چارچوب تحلیل کلان ارزش کار خیرین قابل درک خواهد شد.

وی افزود :طی چهار دهه از انقلاب اسلامی به رغم موفقیت‌های زیادی که داشتیم با مشکلاتی نیز دست و پنجه نرم می‌کرد و این چالش‌ها در بسیاری از کشورها موجب فروپاشی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شده است و راز و رمز بزرگی در جامعه وجود دارد چرا که با گذشت ۴ دهه از انقلاب، جنگ هشت ساله ،دوران ترور و تحریم‌های ظالمانه باز هم این جامعه مستحکم و پایدار باقی مانده است راز بزرگی است که بسیاری تحلیل‌گران در پی فهم آن هستند.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در ادامه خاطرنشان کرد:  ۴ دلیل عمده برای مقاومت ایران در ذهن دارم که از آن جمله می‌توان به بحث خانواده، دین ، ملیت و انقلاب اسلامی اشاره کرد.

رستم وندی با اشاره به راز پایداری جامعه ایرانی عنوان کرد :مهمترین پایۀ جامعه ایرانی در حوزه خانواده است که خیرین تلاش می‌کنند در این امر کنار ما باشند .خانواده  ستون فقرات جامعه محسوب می‌شود. بسیاری از نظریه پردازان تکلیف و تصریح می‌کند که خانواده در جامعه ایرانی مستحکم است و باید تقویت شود.

معاون وزیر کشور افزود: به رغم اینکه طی سالیان اخیر بحث طلاق وجود داشته است و در دهه ۷۰ در حوزه طلاق به مدت دو دهه رشد داشتیم اما خوشبختانه طی دو سال اخیر این آمار کاهش پیدا کرد و شاهد هوشیاری در میان خانواده ها هستیم به رغم اینکه بعضی افراد با استناد به آمار طلاق می گویند که جامعه ایرانی در معرض اضمحلال خانواده است اما آمار چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. خانواده در سطح ملی پایدار است.

وی اضافه کرد : محور دوم پایداری جامعه دیانت مردم است. در همه پیمایش های ملی بیش از ۹۵ درصد پرسش شوندگان به خدا ،روز قیامت و اهل بیت اعتقاد داشتند. همچنین عامل سوم پایداری جامعه ، ملیت و ایرانی بودن ماست که سابقه ۲ تا ۳ هزار ساله سبب شده است مانند گره های فرش در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی کنیم. به رغم فشارهای فراوان در جامعه ما در کنار یکدیگر قرار داریم.

وی با اشاره به عامل چهارم استحکام جامعه ایرانی عنوان کرد: عامل چهارم انقلاب اسلامی است که دگرگونی در نگرش‌های ایرانیان ایجاد کرده است که بر آن اصرار داریم و برای استمرار آن حاضریم خون بدهیم و این چهار عامل سبب شده است که جامعه ایرانی مستحکم باشد.

رستم وندی ادامه داد : در چهار دهه اخیر  از جامعه روستایی به شهر تبدیل شده ایم که مطالبات آنان متفاوت بوده و در دهه ۶۰ برای انفجار جمعیتی نزدیک به ۱۸  و نیم میلیون نفر مواجه شدیم. افرادی که امروز به عنوان جوان در جامعه شهری هستند با سواد بوده و قاعدتاً انتظارات و توقعات زیادی دارند چرا که نسبت به اول انقلاب میزان دانشجویان در تحصیلات تکمیلی ۱۲۰ برابر شده است.

وی تاکید کرد: امروز همه مسئولین و خیرین از سوی این جوانان به چالش کشیده‌اند تا شغل، مسکن و ازدواج آسان صورت پذیرد وزارت کشور تمام وقت در کنار دوستانمان در وزارت ورزش حاضر است و از ایده مجمع خیرین ازدواج حمایت می‌کنیم. ۵ الی۶ سال است که شاخص ازدواج به شدت در حال کاهش است و سالانه ۹ درصد میزان ازدواج کاهش پیدا کرده است از این رو معتقدم اگر هر استان هزار ازدواج به آمار خود اضافه کند طی دو سال آینده کاهش ازدواج را شاهد خواهیم بود و به عنوان نگاه کمی به بحث ازدواج می توان این ایده را  در نظر گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز