شهردار تهران در خصوص ساخت دریاچه مصنوعی جدید در پایتخت:

حناچی : دریاچه باغ هنر، مشکل چیتگر را نخواهد داشت/ تامین آب دریاچه از پساب مترو است

۱۳۹۸/۰۵/۲۷ - ۰۸:۰۹:۱۴
کد خبر: ۸۸۶۰۹۳
حناچی : دریاچه باغ هنر، مشکل چیتگر را نخواهد داشت/ تامین آب دریاچه از پساب مترو است
تهران دریاچه طبیعی ندارد اما متولیان امر چند دریاچه به آن افزوده اند و صبح امروز بنا است به تعداد این دریاچه ها اضافه شود اما به رویکرد ساخت دریاچه مصنوعی در شرایط حاضر انتقاداتی وارد است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ دریاچه هنر با مساحت 25 هزار متر‌مربع و باغ هنر با مساحت 5 هزار متر مربع بزرگترین طرح هنری قلب پایتخت امروز افتتاح می‌شود؛ پایتخت از کمبود آب و نبود منابع رنج می برد با این حال باز هم مدیران قبلی را به ساخت دریاچه مصنوعی کشانده اما کار بدین جا ختم نمی شود؛ علاوه بر ساخت دریاچه با ساخت و سازهای عظیم ، ویو دریاچه را تا ابد از آن ساختمان ها کرده است از این رو تهران خاطره خوبی در رابطه با ساخت دریاچه ندارد چرا که علاوه بر موضوعات مطروحه، هزینه های نگهداری این دریاچه ها خود داستان بلندی دارد که در برخی مواقع شهرداری از گذشتگان برای قرار دادن این بار، گله های بسیاری کرده است. دریاچه فشافویه، دریاچه استادیوم آزادی، دریاچه پارک آزادگان و دریاچه چیتگر برخی از دریاچه های مصنوعی تهران است و امروز دریاچه باغ هنر در اراضی عباس آباد به این لیست اضافه خواهد شد. در این رابطه خبرنگار برنا به سراغ شهردار تهران رفت تا به برخی از انتقادات پاسخ داده شود.

پیروز حناچی؛ شهردار تهران در پاسخ به خبرنگار برنا و در رابطه با این سوال که آیا  ساخت دریاچه جدید مشکلات چیتگر را به همراه خواهد داشت یا خیر، عنوان کرد: دریاچه باغ هنر از نظر تامین آب مشکلی ندارد و بنا نیست به محیط زیست آسیب وارد شود چرا که  دریاچه از پساب مترو تغذیه می کند و قرار نیست از آب های زیر زمینی یا ذخایر آبی استفاده شود.

وی افزود: بدین ترتیب یا از ریسایکل (بازچرخانی یا حالت گردشی) و یا از زهاب ها در دریاچه باغ هنر استفاده خواهیم کرد و دریاچه جدید تهران، مشکل دریاچه چیتگر را نخواهد داشت به علاوه  از نظر وسعت از دریاچه چیتگر کوچکتر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز