مهمترین اخبار اجتماعی هفته؛

سگ‌کشی دیگر در تهران/ سایه مرد جز نجفی در پرونده قتل میترا استاد/ مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی شد

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۵:۱۶:۱۳
کد خبر: ۸۸۷۶۰۲
سگ‌کشی دیگر در تهران/ سایه مرد جز نجفی در پرونده قتل میترا استاد/ مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی شد
در این گزارش می‌خوانید در هفت روز گذشته در دنیای اخبار اجتماعی رسانه‌ها چه گذشت و چه خبرهایی در صدر مهمترین‌ها قرار گرفتند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفت روز گذشته، خبرنگاران بخش اجتماعی رسانه‌های مختلف کشور، اخبار خوب و بدی را منتشر کردند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت:

گزینه روحانی برای وزارت میراث فرهنگی معرفی شد

رییس‌جمهور در حکمی مهندس علی اصغر مونسان را به سرپرستی وزارت تازه تاسیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد.

مرگ روزانه 10 ایرانی به دلیل مصرف مخدر

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن تاکید بر کاهش مصرف شیشه و رشد مصرف گل در کشور می‌گوید: تریاک با ۶۷ درصد در جایگاه اول مصرف قرار دارد، بعد از آن حشیش، گل، ماری جوانا با ۱۲ درصد و در مقام سوم شیشه با ۸ درصد و هروئین با ۷% در مقام چهارم قرار دارد.

عامل انتشار فیلم سگ کشی دستگیر می‌شود

بار دیگر سگ کشی در تهران خبرساز شد. اواسط هفته جاری، فیلم ناراحت کننده ای از نحوه کشتن سگ های بیمار در کمپ‌های شهرداری تهران در فضای مجازی منتشر شد. فیلمی که به شدت مورد نقد شهروندان و حامیان حیوانات قرار گرفت به حدی که در مقابل شهرداری تهران تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت موجود از شهردار تهران شدند.

پیروز حناچی در پاسخ به اعتراض کنندگان بیان داشت که فیلم مربوط به دو سال گذشته است، پیمانکار مرکز خلع شده و رسیدگی در این خصوص انجام خواهد گرفت.

و اما رئیس پلیس پایتخت از برخورد پلیس با هر گونه حیوان آزاری و ایجاد مزاحمت برای حیوانات خبر داد و در عین حال خبر داد: فردی که اقدام به انتشار تصاویر سگ‌کشی و جریحه دار کردن افکار عمومی کرده بود به زودی دستگیر می‌شود.

سردار حسین رحیمی در این باره اظهار کرد: از همان زمان انتشار تصاویر مربوط به این اقدام پلیس بررسی‌های خود را آغاز کرده و مشخص شد که این تصاویر جدید نبوده و مربوط به سال‌های قبل است.

وی ادامه داد: در همین راستا فردی که اقدام به انتشار این تصاویر و جریحه دار کردن افکار عمومی کرده بود به زودی از سوی پلیس دستگیر خواهد شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه آیا پلیس با موارد آزار و اذیت حیوانات برخورد می‌کند یا خیر؟ به ایسنا گفت: حفاظت و مراقبت از حیوانات جزو مواردی است که در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و اگر بنا باشد کسی آزاری به حیوانات برساند حتما با این موارد برخورد خواهیم کرد.

وی از شهروندان خواست که هر گونه اطلاع از موارد حیوان آزاری را نیز به پلیس اطلاع دهند.

تصمیم پلیس برای توقف شماره گذاری پراید

فرمانده پلیس راه کشور گفت: پلیس تصمیم دارد از سال ۹۹ شماره گذاری پراید را متوقف کند که امیدواریم این اتفاق رخ دهد و ما بتوانیم در یک بازه ۱۵ تا ۲۰ ساله این وسیله را از چرخه ترافیک خارج کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین برای سال جاری نصب ۲ هزار دوربین جدید پیش بینی شده ولی نکته مهم این است که باید تلاش کرد از آنچه موجود است استفاده حداکثری کرد.

طباطبایی: میترا استاد با اسلحه نجفی به قتل نرسید!

سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل سابق پرونده محمدعلی نجفی، درباره پرونده قتل میترا استاد صحبت‌هایی انجام داد .

سیدمحمود علیزاده طباطبایی، وکیل عزل‌ شده محمدعلی نجفی، صحبت‌های جدیدی را در خصوص پرونده قتل میترا استاد انجام داده و مدعی شده میترا استاد با اسلحه نجفی به قتل نرسیده است.

او پیش از این نیز در گفتگویی تاکید کرده بود از دو اسلحه به میترا استاد شلیک شده است.

یک وکیل دیگر نجفی نیز پیش‌تر اعلام کرده بود تصویر مردی دیگر در ماجرا شلیک به همسر دوم شهردار پیشین بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز