رشیدیان خبر داد؛

۲۹ هزار حاجی به کشور بازگشتند

۱۳۹۸/۰۶/۰۱ - ۲۱:۰۶:۵۰
کد خبر: ۸۸۸۲۹۴
۲۹ هزار حاجی به کشور بازگشتند
رئیس سازمان حج و زیارت گفت:۲۹ هزار و ۹۲۲ نفر از حجاج و عوامل اجرایی حج با ۱۲۳ پرواز عربستان را به مقصد کشورمان ترک کرده اند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس آمار‌ها تا کنون ۲۳۷ کاروان با جمعیت ۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر از حجاج با ۸۰۰ دستگاه اتوبوس بعد از اتمام ایام تشریق تا کنون از مکه منوره خارج شده اند.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۲۹ هزار و ۹۲۲ نفر که معادل ۳۴ درصد حجاج و عوامل اجرایی حج هستند با ۱۲۳ پرواز از ۲۵ مردادماه تا کنون عربستان را به مقصد کشورمان ترک کرده اند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: علاوه بر این بر اساس برنامه ریزی‌ها، طی این ایام تا کنون ۸۶۰ نفر از حجاح دارای شرایط خاص اعم از بیماری و یا مشکل خانوادگی و ... به صورت اضطراری و خارج از برنامه بر اساس شناسایی‌های صورت گرفته در قالب پرواز‌های انجام شده به کشور بازگشتند.

رشیدیان افزود: ۸۱ پرواز با جمعیت حدود ۲۰ هزار نفر از حجاج از فرودگاه مدینه و ۴۳ پرواز نیز از طریق فرودگاه جده به مقصد ایران انجام شده است.

وی تصریح کرد: بخشی از زائران خروجی از مکه به صورت ترانزیت وارد مدینه شده و بعد از زیارت کوتاهی از طریق فرودگاه این شهر به کشورمان بازگشتند که شامل ۵۰ کاروان ترانزیت با جمعیت ۸ هزار و ۳۶۳ نفر می‌باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: در این میان طی این مدت ۱۹ هزار و ۵۲۵ نفر از حجاج مدینه بعد نیز با ۱۳۸ کاروان به شهر نبی مکرم اسلام (ص) وارد شده اند که بخشی از آنان تا کنون با گذراندن ۴ شب و ۵ روز مدت اقامت برنامه ریزی شده، این شهر را به مقصد ایران ترک کردند.

به گفته وی، در حال حاضر ۹ هزار و ۳۱۳ نفر از حجاج در قالب ۶۶ کاروان در مدینه حضور دارند که معادل ۱۷ درصد زائران و عوامل اجرایی حاضر در عربستان هستند.

رشیدیان با بیان اینکه هم اکنون در بحث تغذیه به طور متوسط روزانه در دو وعده ناهار و شام در شهر مکه توسط دو آشپزخانه بزرگ و دو مجموعه خودپخت ۱۰۴ هزار پرس غذا طبخ می‌شود، گفت: خدمت رسانی به حجاج تا آخرین نفر حاضر در عربستان وقفه نمی‌گیرد و در مدینه نیز حدود ۱۰ هزار پرس غذا در دو وعده طبخ می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در زمینه طبخ نان تازه افزود: طی روز گذشته در ۴ واحد نانوایی ما ۵۶ هزار و ۷۵۰ قرص نان پخت و توزیع شد و همچنان هم ادامه دارد.

به گفته وی، از سویی در مکه برای جابه جایی حجاج بین هتل‌ها و مسجد الحرام همچنان ۱۹ ایستگاه ترددی با ۱۵۵ دستگاه اتوبوس وهشت دستگاه مینی بوس فعال هستند و فقط طی روز گدشته بالغ بر ۱۷۳ هزار و ۷۰۰ ظرفیت ترددی را برای زائران فراهم کردند.

وی همچنین با بیان اینکه کاروان‌های زیارت دوره نیز در حال انجام است، افزود:از ابتدای ایام حج تا کنون کاروان‌های زیارت دوره در مدینه برای ۶۰ هزار و ۸۹۵ زائر در قالب ۴۱۸ کاروان برگزار شده و در مکه هم این برنامه برای ۸۱ هزار و ۱۸۹ زائر انجام شده اس

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز