نگاهی به عملکرد ۱۲ ماهه با تمرکز بر هفته ازدواج؛

وزارت ورزش و جوانان برای ازدواج جوانان چه کرد؟/ از راه اندازی کمپین مشاوره رایگان و جشنواره فیلم تا هماهنگی با اصناف برای تخفیف به زوج های جوان

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۱:۱۷:۵۶
کد خبر: ۸۸۸۴۴۶
وزارت ورزش و جوانان برای ازدواج جوانان چه کرد؟/ از راه اندازی کمپین مشاوره رایگان و جشنواره فیلم تا هماهنگی با اصناف برای تخفیف به زوج های جوان
آمار ازدواج جوانان در کشور قابل تامل است که وضعیت اقتصادی و بسترهای موجود اشتغال بر آن اثر فراوانی دارد. وزارت ورزش و جوانان با توجه به اهمیت ازدواج فعالیت های گسترده ای را برای رسیدن جوانان به ازدواج آسان انجام داده است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ معاونت جوانان وزرات ورزش و جوانان در بخش ترویج ازدواج میان قشر جوان کشور و ایجاد ازدواج آسان تلاش های  گسترده و پیگیرانه ای را طی سال گذشته انجام داد. هدف این معاونت، مهیا کردن  بستر ازدواج با توجه به شرایط کاری و مالی جوانان کشور است .

برپایی مراسم هایی چون جشنواره فیلم  ازدواج، مشاوره رایگان، نمایشگاه ازدواج، نشست با خیرین ازدواج، برنامه های تلویزیونی  ، گزیده ای از فعالیت های  گسترده معاون جوانان وزارت ورزش وجوانان در بخش پرداختن به ازدواج جوانان است که طی ماه های گذشته صورت گرفته است .

در ادامه مروری بر  آنچه وزارت ورزش و جوانان برای امر ازدواج جوانان در 12 ماه گذشته انجام داده است خواهیم داشت :

برگزاری جشنواره  به منظور ارایه ملزومات با تخفیف به زوج های جوان

در این راستا می توان به برنامه هایی چون 31جشنواره ازدواج در سطح  استان و 20 جشنواره ازدواج  در سطح شهرستان به همراه تجلیل از فعالان حوزه خانواده و ازدواج، برگزاری  30 نمایشگاه ازدواج  در سطح استان و 10 جشنواره در سطح  شهرستان به منظور ارایه ملزومات با تخفیف به زوجین جوان در آستانه ازدواج، برگزاری 270 نشست­های تخصصی در حوزه خانواده و ازدواج،  راه اندازی بیش از 150 کمپین مشاوره رایگان ازدواج در سراسر کشور در سال 97 اشاره داشت.

همچنین در سال 1398 برگزاری جشن روز ملی ازدواج (12 مرداد ) در سالن همایشهای بین المللی صدا وسیما، در همین مسیر انجام گرفت.

باطل کردن تمبر روز ازدواج/ نشست با خیران ازدواج

از دیگر عملکردهای معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در این بخش می توان از باطل کردن تمبر روز ازدواج و رونمایی در مراسم روز ملی ازدواج گفت .

برگزاری نشست خیرین ازدواج با مقام عالی وزارت  و نشست خیرین با استانداران از دیگر برنامه هایی بود که برای گسترش فرهنگ ازدواج و کاهش هزینه ها برای  ازدواج جوانان صورت گرفت .

آغاز جشنواره فیلم ازدواج

جشنواره فیلم ازدواج، به مدت 5 روز و اکران فیلمهای مرتبط با ازدواج و خانواده به همراه کارگردانان عوامل فیلم، منتقدین و یک روانشناس و مشاور از امسال و در هفته ازدواج  آغاز شد و در سال های آینده در همین  هفته  ادامه خواهد یافت .

برپایی جشنواره های آیینی ازدواج

از دیگر برنامه هایی که معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان برای ترویج و گسترش ازدواج در جامعه جوان کشور ایجاد کرده است می توان به  برگزاری جشنواره آیین های ازدواج اقوام (به میزبانی استان گلستان)، برگزاری برنامه های تلویزیونی با صاحب نظران در موضوع ازدواج ، تامین محتوای پخش زیرنویس های فرهنگی با موضوع ازدواج از سوی صدا و سیما، برگزاری جشن و نمایشگاه ملزومات ازدواج در سراسر کشوری اشاره داشت.

راه اندازی کمپین مشاوره رایگان

راه اندازی کمپین مشاوره رایگان در هفته ازدواج از اتفاقات حائز اهمیت دیگری بود که در هفته ازدواج در سراسر کشور صورت گرفت.

تولید محتوا و ساخت انیمیشین، ویدیوی کوتاه و تیزرهای مرتبط با هفته ازدواج جهت پخش از رسانه ملی و فضای مجازی ، تهیه ویژه نامه (مونس) با رویکرد نگاه اجتماعی به مقوله ازدواج، تدوین پیام های کوتاه و اثربخش با موضوع انتخاب آکاهانه و تشویق خیرین به مشارکت در ازدواج جوانان و اکران در بیلبوردهای شهری و بین جاده ای، فرودگاهها و ترمینال ها پیرو هماهنگی با شهرداری و راه و شهرسازی و هماهنگی با اصناف جهت  اعطای تخفیف ویژه ملزومات مراسم ازدواج در هفته ازدواج از دیگر برنامه هایی بود که معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان به آن در هفته ازدواج پرداخت و پیگیری آن در ماه های دیگر سال ادامه خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز