سخنگوی شورای شهر تهران مطرح کرد:

انتشار گزینشی اطلاعات در سامانه شفافیت تخلف است/ نامه محرمانه حناچی به شورا در خصوص بدهی های مدیریت شهری گذشته/ شورا از ۱۲ پرونده تخلفات مدیریت شهری ارسالی از سوی نجفی به قوه قضاییه بی اطلاع است

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۱:۱۷:۰۱
کد خبر: ۸۹۳۶۴۷
علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری خود در شورای شهر برگزار شد با اشاره به فعالیت های شهرداری تهران به مناسبت اربعین به پرسش خبرنگاران در ارتباط با بدهی های شهرداری، تخلفات مدیر شهری گذشته ،سرنوشت ساختمان پلاسکو، عدم شفافیت سامانه شفافیت و غیره پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ نشست خبری علی اعطا؛ سخنگوی شورای شهر تهران صبح امروز سه شنبه در سالن شیبانی واقع در شورای شهر برگزار شد.  

آمادگی شهرداری تهران برای پیاده روی اربعین/ وظیفه شهرداری صرفاً خدمات شهری است/ بودجه ده میلیاردی برای پیاده روی اربعین در نظر گرفته شده است

سخنگوی شورای شهر با اشاره به جلسات میان شورا و شهرداری به آمادگی مدیریت شهری برای پیاده روی  اربعین خبر داد.

وی در ابتدای این نشست ضمن تسلیت دهه اول محرم گفت: امروزه بخش قابل توجه فضاهای شهری با آیین ها شکل گرفته است. عمدتا مرکز محلات، مرکز برگزاری آیین ها بوده است. امروز عمدتا در شهرهایی که بافت مدرن پیدا کرده بخشی از این ساختار از بین رفته و احیا آن ها همواره در دستور کار بوده است تا به این ساختار دست پیدا کنیم.

اعطا افزود: آنچه در بستر شهر به دنبال توسعه فضاهای عمومی هستیم، باید به تاریخ نگاه کنیم و ببینیم پیش از این شهرهای ما چه فضایی را عرضه می کردند. آیین های عاشورایی با شهر نسبت زیادی دارند و لازم است بسترهای لازم برای فعالیت های هویت بخش داشته باشند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات شهرداری در دهه اول محرم تصریح کرد: جلسه ای میان شورا و شهرداری در خصوص پیاده راه اربعین انجام شد. چهار مرز تعیین شده تا اقداماتی انجام شود. مسئولیت این کمیته به معاونت خدمات شهری واگذار شده است.

وی تاکید کرد: در بودجه مصوب در سال های ۹۵ و ۹۶ ، هزینه کرد شهرداری برای پیاده روی اربعین ۵ میلیارد بوده که البته رقم بیشتری صرف شده است اما در دو سالی که شورای پنجم فعالیت کرده،  تصویب شده این بودجه ده میلیارد افزایش پیدا کند ولی صرفه جویی جدی در دستور کار بوده است از این رو کارمندان شهرداری به صورت داوطلبانه حضور پیدا می‌کنند اما موضوع ماموریت صرفاً خدمات شهری است

ارائه طرحی برای حفاظت از آثار ارزشمند سطح شهر در شورا

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر دزدیدن مجسمه قیصر عنوان کرد: از آنجایی که این مجسمه در فضای شهری است یگان حفاظت شهرداری نمی‌تواند از آن محافظت کند و مسئولیتی بر عهده ندارد. مدت زمانی شاهد سرقت سریالی مجسمه شهرداری تهران بودیم و احساس نمی‌شود  روندی به جریان افتاده باشد و ادامه دار باشد ولی بررسی‌های جدی صورت گرفته و سازمان زیباسازی با پلیس آگاهی جلسه ای در این رابطه داشته است.

اعطا گفت: طرح تعیین حریم و آثار هنری در شورا به تصویب رسیده است که به طور مشخص بنا است موضوع حفاظت و محافظت در برابر سرقت پردازند اما می‌تواند به نحوه‌ی حفاظت به شکل نرم در دستور کار داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: از این رو برای آثاری که ارزشمند هستند بنا است دوربین نصب شود تا کنترل صورت بگیرد این طرح به کمیسیون مشترک ارائه شده و در صحن شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی عنوان کرد که پیشنهاداتی بنا است برای پیشگیری از سرقت در دستور کار شورا قرار بگیرد.

ساختمان پلاسکو باید پروانه ساختمانی دریافت کند / یک طبقه پلاسکو به فضای یادمان شهدای پلاسکو اختصاص می یابد

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به پروانه ساخت پلاسکو اظهار کرد: مدیریت شهری بارها اعلام کرده است که باید پروانه برای ساخت پلاسکو صادر شود چه کسانی باید مسئولیت ساختمان را بپذیرند این ساختمان ذینفعان متعددی دارد تا تکلیفش مشخص شود. نمی شود ابتدا ساخت و ساز انجام داد و پس از اقدام و ضمن انجام آن کاربری ها مشخص شود.

وی افزود: علت انجام عملیات ساختمانی این بوده است که آنجا گودی وجود دارد و شهرداری اجازه داده است تا حدی ساختمانی وجود داشته باشد. در رابطه با ساختمان شمالی و کسبه توافق نهایی وجود ندارد و نارضایتی وجود دارد از این رو باید مدیریت ذینفعان صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد : این مصوبه باید حدود ۴۰۰ پارکینگ تامین شود همچنین در مصوبه شورای عالی شهرسازی باید یک طبقه به عنوان یادمان شهدای آتش نشان به فضای یادمانی تبدیل شود.

شهرداری علاوه بر نظریه پردازی و گفتگو با دستفروشان به راهکار عمل دست پیدا کند

اعطا در پاسخ به سرنوشت دست فروشان در سطح شهر اظهار کرد: موضوع دست‌فروشان ابعاد مختلف پیدا کرده است اما شورا در ۲۴ بهمن ۹۷ طرحی ارائه کرد ولی شهرداری دیر وارد اقدام شد. آنچه مطرح کرده بودیم این بود که دستفروشی واقعیت اجتماعی است و منظور از ساماندهی انتخاب مکان و زمان است. همچنین افراد باید مشخص شود که چه کسانی هستند و چه کالاهایی عرضه می‌کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران ضمن انتقاد از شهرداری تهران گفت: شهرداری دیر وارد اقدام شد. با نمایندگان دستفروشان گفتگو آغاز شده است که در راستای به رسمیت شناختن آنان است؛ اما شهرداری باید وارد عمل شود و نباید تنها به نظریه‌پردازی بپردازد.

وی با اشاره به اهمیت ایمنی شهروندان در مترو بیان کرد: مترو استانداردهای ویژه خاص خود را دارد اما وقتی بخشی به فعالیت نامتجانس اختصاص پیدا می‌کند آن را آسیب‌پذیر می کند.

 سخنگوی شورای شهر تهران عنوان کرد که باید چارچوب های دستفروشان مشخص باشد و شهرداری تهران هم باید عمل کند.

از ۱۲ پرونده ارسالی نجفی به قوه قضاییه مطلع نیستیم/ نجفی ۱۲ پرونده را به شورا ارسال نکرده است

سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با سرنوشت حسابرسی ها و بدهی های مدیریت شهر گذشته و سرنوشت ارسال ۱۲ پرونده از سوی محمد علی نجفی به قوه قضاییه خاطر نشان کرد: مواردی در آن مقطع از سوی شهردار وقت مطرح شد اما هیچ وقت آقای نجفی ۱۲ پرونده را به شورا ارسال نکرد و در این خصوص مطلع نیستیم.

 سخنگوی شورای شهر تهران گفت : اما از طرف شورا به عنوان گزارش به دستگاه‌های قضایی برخی موارد ارائه شده است. شورا طرح تحقیق و تفحص را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر این طرح در دستور کار باشد می‌تواند به دستگاه قضایی ارسال کنند. در گزارش حسابرسی مواردی مطرح شد و نسبت به بودجه مصوب و ضوابط و مقررات در سال ۹۳ تخلفاتی رخ داده است که از سوی شورا به دستگاه قضایی ارسال خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به بدهی های شهرداری تهران گفت : حناچی در خرداد ۹۸ نامه محرمانه ای از فهرست بدهی ها را ارسال کرده است. این نامه در چند سطر فهرست مشخصی از این بدهی ها را عنوان کرده است که بخشی از این اطلاعات را همکاران ما مطرح کردند اما از آنجایی که این نامه طبقه‌بندی محرمانه دارد نمی توانم مطرح کنم. از آنجایی که محرمانه است نمی توانم وارد آیتم ها شوم اما صرفاً به یک مورد اشاره می کنم که به طور مشخص به بدهی های بانکی باز می گردد

وی اضافه کرد: آنچه شهرداری مطرح می‌کند به عنوان دیون است اما بخشی وجود دارد که موارد ثبت شده در دفاتر حساب است و قطعی تلقی می شود و برآورد نیست. تنها بدهی به بانک ها و اوراق مشارکت ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است و تکلیف بقیه موارد را طبق این آیتم خودتان قضاوت کنید.  باید خود شهردار اگر صلاح بدانند در خصوص نامه محرمانه توضیح دهند.  همه میدانندوضعیت مالی شهرداری به چه صورت است اما در حال حاضر فضای آرام ایجاد شده است و علیرغم همه این مشکلات، شهرداری کارهای خود را انجام می دهند به دنبال این نیستیم که به این مسائل بپردازد و عددی را مطرح کنیم چرا که ترجیح می دهیم این فضای آرام حفظ شود و به دور از دعوای سیاسی و شهرداری بتواند در حوزه خدمات رسانی به مردم کار کند.

انتقاد خبرنگاران به انتشار گزینشی اطلاعات

اعطا در پاسخ به انتقادات خبرنگاران اظهار کرد: اطلاعات  سامانه شفافیت به صورت گام به گام در دسترس عموم قرار خواهد گرفت اما منکر این نیستم که بخشی از این اطلاعات اشتباه باشد. اگر میزان خطای این اطلاعات از حد بیشتر باشد به ضد خود تبدیل خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا این الزام را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه شورا ، شهرداری را ملزم کرده است تا برای نظارت همگانی اطلاعات در دسترس قرار بگیرد بیان کرد: از انتقادات استقبال می کنیم هدف ما هم این است که شهرداری به عنوان دستگاه اجرایی ناچار شود اصلاح کند و نظارت پذیری صورت گیرد و اهداف سامانه شفافیت همین امر است.

اعطا در پاسخ به این سوال که خبرنگاران به اطلاعات صحیح دسترسی ندارند گفت: ما از شهرداری خواسته ایم که مجموعه اطلاعات را به نمایش می‌گذارد شورا امکان صحت سنجی ندارد و رسانه در این میان نقش پررنگی ایفا می‌کند

سخنگوی شورای شهر تهران در ارتباط با انتشار گزینشی اطلاعات، حقوق و تاریخ تولد گفت : اطلاعات گزینشی را نمی‌پذیریم و به شهرداری تذکر خواهیم داد. در سامانه شفافیت نباید گزینشی عمل کرد و انتشار عمومی اطلاعات باید صورت بگیرد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز