نمایشگاه ایران هلث عراق با حضور ۲۵ شرکت ایرانی؛

درحال اجرا بودن ۶۰۰ میلیون یورو قرارداد فروش اقلام بیمارستانی با عراق

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۹:۵۲:۳۶
کد خبر: ۸۹۴۰۶۴
درحال اجرا بودن ۶۰۰ میلیون یورو قرارداد فروش اقلام بیمارستانی با عراق
در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی عراق هلث ۲۰۱۹ اعلام شد که طی دو سال گذشته قراردادهایی به ارزش ۶۰۰ میلیون یورو در زمینه تامین اقلام بیمارستانی عراق از سوی شرکت‌های ایرانی امضا و در حال اجراست.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ نمایشگاه بین المللی عراق هلث ۲۰۱۹ در بغداد با حضور ۲۵ شرکت ایرانی تولید کننده تجهیزات پزشکی و درمانی برگزار شد.

"سید موسی علیزاده طباطبایی" معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد ضمن بازدید از این نمایشگاه، از نزدیک با شرایط و چگونگی فعالیت شرکت های  ایرانی حاضر در این نمایشگاه آشناش د.

"ناصر بهزاد" رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگاران گفت: در این نمایشگاه سه روزه که امروز به کار خود پایان می دهد، شرکت های ایرانی در فضایی به متراژ ۳۰۰ مترمربع در این نمایشگاه بین المللی حضور داشته و نسبت به معرفی آخرین دستاوردهای صنعت پزشکی در بخش ادوات و تجهیزات اقدام کردند.

دراین نمایشگاه بین المللی علاوه بر ایران کشورهای آلمان، دانمارک، هلند، کانادا، آمریکا، فرانسه، سوئد، هندوستان، ژاپن، کره جنوبی و عراق نیز حضور دارند.

بهزاد هدف از حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه را زمینه سازی برای افزایش صادرات کالاهای ایرانی، ارتقاء همکاری های تکنیکی و ایجاد ارتباطات درمانی دانست.

وی افزود دولت عراق ۱۵ طرح برای توسعه خدمات اجتماعی و اقتصادی درحال برنامه ریزی و اجرا دارد که چهار طرح متمرکز بر افزایش واحدهای اورژانس، مراقبتهای بهداشتی و توسعه خدمات درمانی، بهبود سلامت و بیمه فراگیر درمانی می باشد و از این حیث فرصت های مهمی برای بهره برداری توسط شرکت های ایرانی فراهم شده است.

رایزن بازرگانی ایران در عراق کیفیت و قیمت را دو شاخص مهم قابل رقابت در محصولات صنایع پزشکی و درمانی ایران دانست و اضافه کرد: بازاریابی صحیح و اجرای دقیق رویه ها ی قانونی توسط شرکت های ایرانی بازار روبه رشدی در تولید و عرضه کالاها و صدور دانش این صنعت به عراق خواهد داشت.

بهزاد، ظرفیت واردات سالیانه انواع ملزومات و ادوات پزشکی و تجهیزات دارویی و بیمارستانی به عراق از دنیا را چهار میلیارد یورو دانست که در حال حاضر ۲۵ درصد آن توسط شرکتهای ایرانی تامین و به عراق صادر می شود.

رایزن بازرگانی ایران در عراق همچنین ابراز داشت با پیگیری های انجام شده طی دوسال گذشته ۶۰۰ میلیون یورو قرارداد مستقیم تامین تجهیز اقلام بیمارستانی توسط شرکت های ایرانی با مراکز بیمارستانی استان های مختلف عراق منعقد شده و در حال اجراست.

بهزاد تجهیزات پزشکی را در زمره پرسودترین صنایع صادراتی ایران دانست که توجه به همه ابعاد آن نظیر خدمات پس از فروش، انتقال تکنولوژی، تامین دستگاه و لوازم، ایجاد خطوط مونتاژ، تولید دارو و اقلام مصرفی می تواند ضمن ارزآوری برای کشور، زمینه مناسبی در صدور مجدد محصولات به سایر کشورها باشد.

رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به سیاست های توسعه ای سازمان توسعه تجارت ایران در بازارهای همسایه از پیگیری برای ایجاد بزرگترین مرکز فروش و عرضه تجهیزات مهندسی پزشکی ایران در عراق خبرداد که تحقق آن در آینده می تواند ایران را به جایگاه برتر تامین کننده در بخش تجهیزات پزشکی و درمانی و سلامت عراق تبدیل کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز