رئیس جمعیت هلال احمر:

شهرداری تهران متولی اصلی امدادرسانی در زلزله پایتخت است

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۴:۱۹:۳۹
کد خبر: ۸۹۴۳۲۶
شهرداری تهران متولی اصلی امدادرسانی در زلزله پایتخت است
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: شهرداری تهران متولی اصلی امدادرسانی در زلزله پایتخت است و هلال احمر در این موضوع، به عنوان یک سازمان کمک کننده باید پاسخگو باشد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ علی اصغر پیوندیدر جلسه شورای معاونین این جمعیت که در هلال احمر استان تهران برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: استان تهران استانی ویژه در کل کشور است و باید به دلیل شرایط خاصی که در جنبه های مختلف بر این استان حاکم است، نگاه ویژه ای به تهران داشته باشیم. اما نقش و وظیفه مطالبه گری هلال احمر که چه اقداماتی برای آمادگی در برابر زلزله تهران لازم است انجام شود، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا اگر حادثه ای رخ داد، تبعات آن کمتر شود.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود ۲۲ منطقه و همچنین جمعیت انبوه در تهران، باید عمق فعالیت های هلال احمر در این استان افزایش یافته و هر منطقه از شهر تهران را یک شعبه ویژه به حساب آوریم و حتی قبل از اصلاح ساختارهای جمعیت، شعبه های هلال احمر را در مناطق جغرافیایی شهرداری تهران احیا کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر بر لزوم واگذاری فعالیت های صف هلال احمر مرکز به هلال احمر استان تهران به منظور ارتقای آمادگی جمعیت در برابر حوادث و بلایا و همچنین ایجاد انسجام بیشتر در ارائه خدمات هلال احمر تاکید کرد.

پیوندی همچنین به نقش بی بدیل پایگاه های اقماری برای برون رفت از حوادث احتمالی در تهران هم اشاره کرد و گفت: این پایگاه ها به عنوان مرکز دپو، لجستیک و مدیریت فرماندهی برای هلال احمر در حوادث نقش بسیار مهمی دارند، بنابراین از خزانه دار و دبیرکل جمعیت می خواهم تا به این پایگاه ها نگاه ویژه ای داشته و برای تامین اعتبار مورد نیاز این پایگاه ها در تعامل با استانداری و سازمان برنامه و بودجه، تلاش کنند.

وی گفت: تنها راه مقابله با زلزله در تهران؛ توجه به موضوع آموزش است، تهران برای مقابله با حوادث باید آماده تر، آموزش دیده تر و چابک تر باشد بنابراین باید ظرفیت های هلال احمر استان تهران و نقش آن را با انجام برنامه ریزی های دقیق؛ برجسته تر کنیم. به همین منظور لازم است با نظارت و سیاستگذاری ستاد و با تامین اعتبارات لازم، فعالیت های صف مرکز جمعیت هلال احمر به هلال احمر استان تهران واگذار شود.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: به دلیل اینکه ستاد مرکزی هلال احمر در تهران مستقر است، به ادارات تهران توجه کمتری شده اما تنفیذ فعالیت های صف هلال احمر مرکز در حوزه های مختلف اعم از جوانان، داوطلبان، امداد و نجان، آموزش و نظایر آن به هلال احمر تهران می تواند نقطه عطفی برای برجسته تر شدن فعالیت های هلال احمر این استان باشد.

وی اضافه کرد: هلال احمر تهران، ۲۲ منطقه و ۱۲ میلیون جمعیت دارد. حجم عملیات و کار در تهران قابل مقایسه با کل کشور است. بنابراین، بررسی موضوع واگذاری فعالیت های حوزه صف به هلال احمر استان تهران و تحقق آن، به انسجام فعالیت های هلال احمر کمک بیشتری می کند.

 پیوندی به ظرفیت های تشکیل مجمع خیرین در هلال احمر تهران نیز اشاره کرد و گفت: از نظر توان خیرین، شهر تهران ظرفیت بالایی دارد که با برقراری تعامل صحیح و همچنین تعریف نقش و فعالیت گسترده برای خیرین می توان از ظرفیت آنها در جهت تحقق نقش اجتماعی هلال احمر استفاده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز