وزیر آموزش و پرورش:

عادلانه توزیع نشدن فرصت‌های آموزشی

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۱:۴۱:۴۸
کد خبر: ۸۹۷۳۹۱
عادلانه توزیع نشدن فرصت‌های آموزشی
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر همه دانش آموزان از آموزش با کیفیت برخوردار نیستند و معتقدیم فرصت های آموزشی عادلانه توزیع نمی شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی میرزایی روز شنبه در آیین معارفه و تکریم وزیر آموزش و پرورش با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: باید توسعه فرصت های عدالت در آموزش و پرورش را به عنوان هدف در برنامه های خودمان داشته باشیم.

وی ادامه داد: حق همه دانش آموزان است که دسترسی به آموزش با کیفیت داشته باشند، اما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید در این زمینه گام برداریم.

وی در ادامه از رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامیکه به وی اعتماد کردند تقدیر کرد و اظهار داشت: ۴١ هزار معلم و دانش آموز شهید داریم. با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب، خدمات آموزش و پرورش از بزرگترین خدمات به مردم است و چتر آموزش در همه جامعه گسترانده شده است. پوشش تحصیلی افزایش یافت و فاصله های آموزش کمتر و عدالت آموزشی گسترش داده شد و ۵٠ هزار مدرسه زیر ۵٠ دانش آموز دارند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه پوشش تحصیلی پیش دبستانی از ١٢ درصد قبل از انقلاب به ٧٠ درصد رسیده است، افزود: امروز نسبت دختران به پسران در اول و دوم متوسطه ۴٨ درصد را نشان می دهد، همچنین دوره دبستان ٩٨ درصد پوشش تحصیلی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از خطراتی که پس از تجربه چند دهه فعالیت در نظام اجرایی برای من روشن شده و همه سازمان ها را تهدید می‌کند، این است که از ماموریت های اصلی خود فاصله بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز