معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

پیشنهاد ساعت کاری شناور کارکنان در صبح و بعد از ظهر دو هفته اول مهر/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی ترافیک در دو هفته اول مهرماه

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۰۸:۱۴:۲۱
کد خبر: ۸۹۸۳۶۱
پیشنهاد ساعت کاری شناور کارکنان در صبح و بعد از ظهر دو هفته اول مهر/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی ترافیک در دو هفته اول مهرماه
معاون شهردار تهران با اشاره به آغاز سال تحصیلی از تمهیدات شهرداری تهران برای مقابله با ترافیک اول مهر خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن پور سید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری خود که در آستانه ابتدای سال تحصیلی برگزار شد، گفت: مهرماه با پایان فصل تابستان همراه است و به دلیل اینکه مدارس آغاز می‌شود و دانشجویان به دانشگاه میروند ممکن است افزایش ۴۰درصدی ترافیک را داشته باشیم. اصولاً نیمه دوم سال نیمه ترافیکی شهر ما است و به دلیل اینکه در ایام با وارونگی هوا مواجه می شود آلودگی تهران در نیمه دوم هم زمانی دارد. از این رو برای کنترل ترافیک اقداماتی در حال انجام است.

وی افزود: طی هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور انجام می شود محدودیت هایی برای وسایل نقلیه کابین دار اعمال خواهد شد. وسایل نقلیه کابین دار  از ساعت ۶ تا ۹ صبح در معابر شهر تردد نخواهد داشت  و در صورتی که حضور داشته باشند متوقف خواهند شد. این محدودیت تنها دو هفته ابتدایی مهر رخ خواهد داد. این محدودیت تنها به مرکز شهر ارتباطی ندارد و در تمام شهر انجام خواهد شد.

پور سید آقایی با اشاره به شناور شدن ساعت کار کارمندان عنوان کرد: سال گذشته برای شروع کار ادارات،  شناور شدن ساعات کار موافقت شده است اما امسال پیشنهاد داریم که کارکنان اجازه داشته باشند ۹ صبح به سر کار بیایند و به همین مقدار در بعد از ظهر نیز شناور باشد.

معاون شهردار تهران بیان کرد: به همین ترتیب پیشنهاد دادیم که کارمندان در بعد از ظهر یک ساعت زودتر بتوانند به خانه بروند اما ساعت کاری رعایت شود.

پورسید آقایی اظهار کرد: امیدوار هستیم با توجه به محدودیت‌های کاهش آلودگی هوا مقدار خودروها کم شود و امیدواریم این کاهش را در مهرماه داشته باشیم.

پور سید آقایی تصریح کرد: از شهروندان خواهش می کنم که در دو هفته اول مهر از ۲۰ روز طرح کاهش آلودگی هوا استفاده نکنند چرا که امکان ترافیک وجود دارد.

او گفت: ترافیک تنها با برنامه حل نمی شود بلکه به رفتار رانندگان بستگی دارد. برخی رانندگان رفتار خودخواهانه ای دارند و نزدیک ترین و راحت ترین جا می‌خواهند توقف داشته باشند و یا پارک دوبله انجام می دهند که باید بگویم این نوع توقف ها سبب افزایش ترافیک شهر خواهد شد. خواهش من این است که رانندگان عزیز به هر دلیلی که از خودرو استفاده می‌کنند به حقوق شهروندان احترام بگذارند.

پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی برای بکارگیری حمل و نقل عمومی با شروع ماه مهر دارد، گفت : امروزه هیچ قطار متوقفی نداریم و در گذشته قطارهایی که به دلیل کمبود قطعات متوقف بود به مدار بازگشتند. شهرداری تهران همه توان خود را برای آمادگی مهرماه به کار خواهد گرفت. ایستگاه خط ۶ برای مهرماه آمادگی انتقال شهروندان را نیز خواهد داشت .

 

او با اشاره به سر فاصله قطارهای مترو گفت:  سرفاصله خط ۱،۲ و ۴ به ۴ دقیقه کاهش پیدا کرده است و حدود ۸ دقیقه خط ۳ کم شده  و سرفاصله سایر خطوط ده دقیقه است.

معاون شهردار تهران در رابطه با درآمد طرح ترافیک عنوان کرد : حدود ۱۶۰ میلیارد تومان وصولی امسال بوده است که بخشی از آن در اتوبوسرانی و مترو هزینه شده است و پولی  در اختیار صندوق کارآفرین امید قرار گرفت تا بتواند وام ارائه دهد بدین ترتیب ۲۸ دستگاه اتوبوس دو ایستگاه تاکسی و دو هزار دوچرخه بنا است، تامین شود.

پورسید آقایی در پاسخ به این سوال که جزئیات نظارت شهرداری بر تاکسی های اینترنتی که قرار است از اول مهرماه اجرایی شود چگونه است و آیا بنا است که قیمت‌ها افزایش پیدا کند اظهار کرد: قیمت تاکسیهای اینترنتی تحت کنترل هیچ نهادی نیست. در تیر ماه بیش از ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته اند و ما قیمت‌ها را نظارت نکرده‌ایم.

پورسیدآقایی اضافه کرد: دستورالعمل نحوه کنترل بر رانندگان بنا است تحت نظارت شهرداری باشد از این رو پس از آنکه دستورالعمل نهایی شد جزئیات بیشتری در اختیار قرار خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران به علت فرونشست منطقه ۲۰ بیان کرد :به طور معمول وقتی خط مترو ساخته می‌شود در عمق ۱۷ متری است که لرزش ها و فشار دستگاه باعث می شود اگر در بالای خیابان حفره هایی بر اثر چیزهای دیگری وجود داشته باشد، خاک حفره ها را پر می‌کند و ریزش ایجاد می‌کند که ناشی از خود مترو نیست بلکه ناشی از خلل و فرج لایه های بالایی است بدین ترتیب  حفره هایی که به دلیل دیگری ایجاد شده است، جابجا می شود که در سطح خیابان ترک ایجاد خواهد کرد.

او افزود: البته خوشبختانه مترو از زیر بافت مسکونی عبور کرده و هیچ گونه ریزش و حادثه ای در این بافت نداشتیم در حال حاضر زیر خیابان شهید غیوری هستیم که در آنجا مقداری حفره ایجاد شد اما دستگاه‌های مختلف در حال مراقبت هستند تا مشکلی ایجاد نشود.

 معاون شهردار تهران در پاسخ به تسهیلات بیدود برای دانشجویان خبرنگاران  اظهار کرد : تسهیلاتی برای دانشجویان و خبرنگاران در نظر گرفتیم به این ترتیب هزینه اولیه دوچرخه های از سوی شهرداری پرداخت می شود و افراد تنها هزینه بیمه و تردد خود را می‌پردازند که این پیشنهاد در دست بررسی است.

پورسید آقایی در پاسخ به این سوال که وضعیت پارک حاشیه ای به کجا رسیده است و امروز افراد با گذاشتن صندلی برای خود و کارکنان یک اداره جای پارک می گیرند بیان کرد :هیچ فرد و دستگاهی حق ندارد مقابل ساختمان خود را پارکینگ اختصاصی قرار بدهد و افراد پس از راه‌اندازی پایگاه‌ها باید عوارض آن را پرداخت کنند. پارک حاشیه ای به صورت نمونه در منطقه دو صورت گرفته است اما چالش هایی داریم. طی هفته گذشته یکی از نهادهای نظامی هنگام پلاک برداری ، ماشین را توقیف کردند که البته هماهنگی‌های لازم انجام شد. همچنین برخی از کسبه تابلو پارک هوشمند را کندند ولی توجیه شدند و توضیح دادیم. اتفاق پارک هوشمند کم کم رخ می دهد.

معاون شهردار تهران گفت:  کسی در شهر محوطه اختصاصی برای خود نخواهد داشت و پارک حاشیه ای به زودی در مناطق مرکزی نیز راه‌اندازی خواهد شد. بدین ترتیب در آینده هیچ فردی هیچ خیابانی را نمی تواند در اختیار داشته باشد و به صورت شبانه‌روزی و رایگان از پارک آن استفاده کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز