وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

تشکیل کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه

۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۸:۵۲:۰۷
کد خبر: ۹۰۲۸۱۰
تشکیل کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه
محمد اسلامی در دیدار با وزیر نفت و منابع معدنی سوریه با تاکید بر اینکه بخش خصوصی موتور محرک همکاری‌های اقتصادی است، گفت: کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه تشکیل شده است و به زودی این کمیته در سطح وزرا برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه در دیدار با علی سلیمان غانم وزیر نفت و منابع معدنی سوریه گفت: معتقدیم برنامه توسعه در سوریه باید شتاب گیرد، خوشحالیم که نقشه‌های شوم دشمنان در سوریه به نتیجه نرسید و آن‌ها ناکام ماندند، ان‌شاءالله صلح و آرامش روز افزون باشد و ملت سوریه سازندگی کشورشان را با قدرت هر چه تمام‌تر انجام دهند.

وی در ادامه این دیدار گفت: تلاش‌ اصلی در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه اولویت بندی سرفصل‌های اصلی همکاری‌ها و تبادلات بین دو کشور بوده و همزمان با شناسایی این سرفصل‌ها موانع و مشکلاتی که بر سر راه همکاری مشترک وجود داشت را شناسایی کردیم و باری رفع آنها تلاش می کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی موتور محرک همکاری‌های اقتصادی است، افزود: برای ترغیب و تبیین نقش بخش خصوصی در سوریه تلاش شده است. تسهیل حضور بخش خصوصی در سوریه می‌تواند همکاری‌های اقتصادی  دو کشور را سرعت بخشد.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه اظهار کرد: در خصوص موانع موجود با گلوگاه‌هایی مواجه هستیم که ‌موضوع اول بحث‌های مالی و بانکی است و موضوع دوم ترانزیت و حمل و نقل کالا است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات بانکی در دیدار با رئیس بانک مرکزی سوریه در دمشق به نتایج خوبی دست پیدا کردیم، گفت: با حضور رئیس بانک مرکزی سوریه در تهران و دیدارهایی که داشت باید پیشرفت‌های خوبی حاصل شده باشد. مسائل مالی موضوعی کلیدی است. تسهیل شرایط مالی در همکاری‌های اقتصادی نقش اعتمادساز، روان‌کننده و شتاب دهنده دارد.

وی بیان کرد: برای پشت سر گذاشتن گلوگاه دوم که ترانزیت و حمل و نقل کالا است، کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه را تشکیل دادیم که تمرکز اصلی آن روی حمل و نقل جاده‌ای و ریلی است. برای این بحث جلسات مشترکی در سطح کارشناسی برگزار شده است و به زودی این کمیته در سطح وزرا برگزار خواهد شد.

اسلامی افزود: امیدواریم تفاهم‌های بین ۳ کشور به‌زودی صورت گیرد و با عملیاتی شدن این تفاهم‌ها و  عملیاتی شدن آن‌ها تحرک برای توسعه روابط اقتصادی به‌صورت تصاعدی رشد خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز