محسن هاشمی در پاسخ به انتقادات اعضا در خصوص تذکرات مطرح کرد:

اعضای شورا اگر از پاسخ تذکرات قانع نشدند، طبق آئین‌نامه پیش بروند

۱۳۹۸/۰۷/۱۲ - ۰۵:۴۳:۲۱
کد خبر: ۹۰۶۶۸۴
اعضای شورا اگر از پاسخ تذکرات قانع نشدند، طبق آئین‌نامه پیش بروند
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تذکرات اعضای شورای شهر در صحن علنی باید از سوی مطرح کننده پیگیری شود، به ادامه روند پیگیری‌ها بر اساس آئین‌نامه تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش اعضای شورای اسلامی شهر تهران از پاسخ‌های شهردار در خصوص تذکرات طرح شده در صحن علنی شورای شهر انتقاد کردند و پاسخ‌های شهرداری تهران را قانع کننده ندانستند.

محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در این رابطه گفت: اگر عضو شورایی از پاسخ‌های شهرداری نسبت به تذکرات‌شان قانع نشد باید خودش موضوع را پیگیری کند و معمولا باید در مراحل بعدی طبق آئین‌نامه پیش رفت.

او در خصوص سرنوشت تذکراتش به شهرداری افزود: تذکراتم به شهرداری زیاد نبوده است. من از پاسخ شهردار در خصوص تذکراتم قانع شده‌ام و اگر قانع نشوم پیگیری خواهم کرد.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که چنان چه پیگیری اعضا فایده‌ای در بر نداشت چه باید انجام داد؟ گفت: اقدامات بعدی در آیین نامه نوشته شده است.

گفتنی است در ماده 83  قانون شوراها عنوان شده است؛ «چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به عملکرد شهردار یا عملیات شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا موارد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد. در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر ، موضوع به صورت سوال مطرح می‌شود که در این صورت رئیس شورا سوال را کتباً به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف 10 روز پس از ابلاغ، شهردار موظف به حضور در جلسه عادی یا فوق‌العاده شورا و پاسخ به سوال می‌باشد. چنانچه شهردار از حضور استنکاف ورزیده یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجدداً به صورت استیضاح، که حداقل به امضای یک سوم اعضای شورا رسیده باشد، ارائه می‌شود. فاصله بین ابلاغ تا تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر 10 روز خواهد بود. شورا پس از طرح سوال یا سوالات و جواب شهردار رای موافق یا مخالف خواهد داد. در صورتی که شورا با اکثریت دو سوم کل اعضا رای مخالف دهد شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز