متقاضیان گذرنامه لازم نیست به پست مراجعه کنند

۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۸:۵۸:۰۳
کد خبر: ۹۰۸۷۵۳
متقاضیان گذرنامه لازم نیست به پست مراجعه کنند
رئیس ستاد اربعین شرکت پست: اداره پست برای تحویل گذرنامه اربعین ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین غضنفری، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران، گفت: با توجه به اینکه امسال آمار درخواست گذرنامه در این روز‌ها خیلی زیاد است، ناجا تصمیم گرفته است علاوه بر گذرنامه، برگه عبور را هم صادر کند تا هم میهنان ما استفاده کنند.

وی افزود: آمار گذرنامه و برگ ترددی که تولید می‌شود، بسیار زیاد است.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست ایران بیان کرد: هموطنان ما وقتی که به اداره گذرنامه مراجعه می‌کنند، به سرشماره ۱۱۰۳۰۰۰۰۱۰ کد ملی شان را ارسال و پیامکی را دریافت می‌کنند که به آن‌ها تاریخی را می‌گوید که گذرنامه شان چاپ شده است و می‌گویند ۲۴ ساعت بعد تحویل پست خواهد شد.

وی افزود: اینکه گفته می‌شود ۲۴ ساعت بعد تحویل پست می‌شود، ما زمانی را لازم داریم برای اینکه عملیات تجزیه و مبادله روی این بسته‌ها صورت گیرد و از زمانی که بسته تحویل ما می‌شود ۲۴ تا ۴۸ ساعت بسته به اینکه در مراکز استان‌ها باشد یا در شهرستان‌ها باشد، زمان لازم است تا ما این را تحویل هموطنان دهیم.

آقای غضنفری تصریح کرد: یعنی از آن تاریخی که در آن پیامک ذکر شده در مجموع ۴۸ ساعت تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد، چون ۲۴ ساعت طول می‌کشد، ناجا این‌ها را در پاکت بگذارد و تحویل ما بدهد و ۲۴ تا ۴۸ طول می‌کشد که ما تحویل دهیم.

وی با اظهار اینکه اداره پست گذرنامه یا برگ تردد را به صورت حضوری نیز تحویل می‌دهد، توضیح داد: ما علاوه بر اینکه این بسته‌ها را درب منازل مردم توزیع می‌کنیم، با توجه به اینکه بعضی از هم میهنان عجله دارند تا گذرنامه شان را تحویل گیرند، نوبت‌های کاری برای همکاران تعریف کردیم که تا ساعت ۲۲ در خدمت مردم هستند و شهروندان می‌توانند در تهران به دفاتر اصلی پست که ۸ دفتر است و در شهرستان‌ها هم به دفاتر مراکز استان مراجعه کنند و به صورت حضوری برگ عبور یا گذرنامه‌ای را که صادر شده است، بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز