در قالب گردشگری درمانی انجام شد؛

اولین عمل جراحی پروتز سفارشی صورت ساخته شده در ایران

۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۱:۲۱:۲۹
کد خبر: ۹۱۳۲۲۹
اولین عمل جراحی پروتز سفارشی صورت ساخته شده در ایران
اولین عمل جراحی پروتز سفارشی صورت ساخته شده در قالب گردشگری درمانی در ایران انجام شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عمل پروتز سفارشی صورت ساخته شده به روش پرینت 3 بعدی تیتانیوم برای اولین بار جهت بیمار خارجی در قالب گردشگری درمانی با همکاری مجتمع دارویی درمانی هلال ایران در بیمارستان نورافشار با دانش تمام بومی پزشکان ایرانی صبح امروز (جمعه مورخ ۱۳۹۸/۷/۲۸) صورت پذیرفت.

دکتر سیدمحمد اکرمی، رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران، در خصوص این عمل که برای اولین بار در کشور انجام گرفته است به خبرنگار برنا گفت: بیمار 35 ساله عراقی است که بخش عمده از صورتش را از دست داده بود. این بیمار قبل از این عمل دوبار دیگر مورد جراحی قرار گرفته که توانسته بودند تیر را از چشم‌ او خارج کنند اما چون ظرافت و زیبایی صورت کاری دقیق را لازم است ایشان نتوانسته بود عمل مورد نظر را انجام دهد.

اکرمی در خصوص نحوه این عمل نیز گفت: کار انجام شده که تحت عنوان عمل پروتز سفارشی از آن یاد می شود بر اساس سی تی اسکنی است که از بیمار گرفته می‌شود و ابعاد و زوایا صورت را بدست می‌آید، همچنین باید 150 داده در کنار یکدیگر قرار گیرند تا این عمل انجام گیرد.

رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران افزود: کار گروهی ویژه برای این عمل شکل گرفت که متشکل از شرکت دانش بنیان فناوران جراح یار شریف با همکاری اساتید دانشگاه های تهران، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.

او در پاسخ به این سوال که قیمت نمونه داخلی در مقایسه با نمونه خارجی این پروتز به چه میزان است؟ بیان کرد: کشور بلژیک به عنوان یکی از تولید کنندگان این پروتز قیمت ۱۵ هزار دلار را تعیین کرده است اما نمونه داخلی در حدود یک 1/3 قیمت نمونه خارجی است، همچنین از لحاظ زمان بری تولید نیز در حدود 1/3 نسبت به نمونه خارجی صرفه جویی در زمان داشته‌ایم.

سیدمحمد اکرمی در ادامه با اشاره به مبحث گردشگری درمانی تصریح کرد: این عمل برای اولین بار روی صورت یک بیمار خارجی انجام پذیرفته است، این عمل جراحی با توجه به نیاز کشورهای منطقه به این گونه خدمات و نبود آن در سایر کشور های منطقه می‌تواند در قالب گردشگری درمانی ارائه خدمت و زمینه ساز رونق گردشگری درمانی شود.

اولین+عمل+پروتز+صورت+در+ایرانیی

صص

اولین+عمل+پروتز+صورت+در+ایرانق

نظر شما
پرونده ویژه