شهربانو امانی در واکنش به آبگرفتگی های اخیر تهران:

ساخت بزرگراه‌ها بر اساس خشکسالی/ به‌دنبال مقصر نباشیم

۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۲۳:۰۹:۴۹
کد خبر: ۹۱۸۳۰۲
ساخت بزرگراه‌ها بر اساس خشکسالی/ به‌دنبال مقصر نباشیم
عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از توسعه شهری براساس خودرو محوری و با اشاره به آبگرفتگی پس از باران در پایتخت گفت: شهر خودرو محور از هر جهت مشکلاتی ایجاد می‌کند. متاسفانه بزرگراه‌هایی که ساخته شده بر اساس خشکسالی طراحی شده و ترسالی را در نظر نگرفته‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهربانو امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه مشکلات آبگرفتگی معابر تهران ناشی از سو مدیریت نیست، گفت: چنانچه بحث سوءمدیریت در بحث آبگرفتگی اخیر مطرح بود در اوایل امسال مشکلات جدی در رابطه با آبگرفتگی بر می‌خوردیم اما در جریان سیل ابتدای سال که همه نقاط کشور را با مشکلاتی دست و پنجه نرم کردند، پایتخت با مشکل خاصی مواجه نشد.

او با اشاره به اینکه در جریان آبگرفتگی‌ها هر یک از رفتگران به دلیل اینکه محلات را می‌شناسند می‌توانند بازوان شهرداری باشند، افزود: مدیریت شهری باید از بحران پیشگیری کند در این رابطه باید زیرساخت‌های معیوب اصلاح شود بدین ترتیب که باید آب‌های سطحی به بیرون شهر هدایت شود؛ قدیم در مرکز شهر چاه‌های جذبی وجود داشت تا آب‌های سطحی جذب شود. از این رو هم سفره‌های آب زیرزمینی را تقویت می‌کرد و هم روان آب ایجاد نمی‌شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از توسعه بی‌ضابطه شهر عنوان کرد: شهر خودرو محور از هر جهت مشکلاتی ایجاد می‌کند. جهان تغییر رویکرد داده و مشکلات‌شان را زودتر از ما حل کرده و آن تغییر رویکرد در توسعه شهری است.

او افزود: امیدوارم در برنامه سوم مدیریت شهری اهتمام جدی صورت بگیرد. امروزه همه مسئولین باید به این امر توجه کنند تا در شرایط سخت به یاری مردم بشتابند.

امانی با بیان اینکه برخی زیرساخت‌های شهری در تهران با مشکلاتی مواجه است، گفت: بزرگراه‌هایی که ساخته شده براساس خشکسالی طراحی شده و ترسالی را در نظر نگرفته‌اند. توسعه شهری، توسعه همه جانبه نبوده است. برخی افراد تنها نگاه‌شان کشیدن اتوبان و عدم توجه به بارش‌های طولانی مدت بود و در نتیجه خروجی‌اش مشکلات امروز است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان تاکید کرد: امروزه نباید دنبال مقصر باشیم از این رو در کوتاه مدت همه دست در دست هم بدهیم و در دراز مدت تغییر رویکرد داد تا مشکلات حل شود. به‌دلیل اینکه مدیریت واحد در تهران نداریم به‌راحتی مشکل ایجاد می‌شود که باید با هماهنگی حل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز