رئیس پلیس پایتخت:

ساماندهی رانندگی با موتور سیکلت در پایتخت اجرا می‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۲:۲۱:۲۰
کد خبر: ۹۱۸۸۳۷
ساماندهی رانندگی با موتور سیکلت در پایتخت اجرا می‌شود
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح ساماندهی رانندگی با موتور سیکلت گفت: طرحی بسیار مهم از هفته جاری در تهران بزرگ به درخواست مردم و مسئولین، تحت عنوان ساماندهی رانندگی با موتور سیکلت به اجرا خواهد گذاشته شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛  سردار حسین رحیمی، با اشاره به این موضوع که تمامی موتور سواران برای پلیس محترم اند، بیان کرد: استفاده از موتور سیکلت با توجه به شلوغی شهر تهران بسیار خوب است اما رعایت قوانین و مقررات باید در اولویت قرار گیرد. قانون گریزی که از سوی موتور سواران انجام می شود روز به روز افزایش یافته، لذا در هفته جاری از روز ۳ شنبه این طرح به مرحله اجرا در خواهد آمد و برخورد قاطع و جدی با مختلفان خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به مواردی که منجر به توقیف موتور سیکلت و انتقال به پارکینگ خواهد شد، عنوان کرد: مواردی مانند حرکت در جهت مخالف خیابان ها، حرکت در خطوط ویژه، حرکت در پیاده رو، عبور از چراع قرمز، همراه نداشتن مدارک، نداشتن پلاک، مخدوش بودن پلاک و حرکات مخاطره آمیز اط جمله مواردی است که موتور سیکلت را راهی پارکینگ خواهد کرد و راکب نیز اعمال قانون خواهد شد.

سردار رحیمی در خصوص مواردی که منجر به انتقال موتور سیکلت به پارکینگ نمی شود اما راکب اعمال قانون می شود،تصریح کرد: پوشاندن پلاک با قفل، پوشاندن پلاک با تلق، حمل بارهای نامتعارف با موتور سیکلت، عدم استفاده از کلاه ایمنی استاندارد و ایستادن روی خط عابر پیاده مواردی است که باید در زمان انجام آن فرد متخلف اعمال قانون شود.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که برخورد با فردی که تخلف می کند در تمامی نقاط شهر یکسان است، عنوان کرد: بیش از ۴۵ درصد از کشته های تصادفات به موتور سواران اختصاص دارد، پلیس مخالف موتور سواران نیست اما موتور سیکلت سواران بدانند که قوانین باید کامل رعایت شود. استفاده از کلاه برای راکب و سرنشین الزامی است.

رحیمی در انتها خاطر نشان کرد: طرح ساماندهی رانندگان موتور سیکلت طرح مشترکی است که توسط نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی اجرا می شود و همانطور که گقته شد از ۳ شنبه هفته جاری به در خواهد آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز