مشاور وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ورود خیرین راه و ترابری به حوزه ساخت خطوط ریلی برای کاهش تلفات رانندگی

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۴:۰۹:۳۳
کد خبر: ۹۱۸۹۵۴
ورود خیرین راه و ترابری به حوزه ساخت خطوط ریلی برای کاهش تلفات رانندگی
مشاور وزیر راه و شهرسازی از اعلام آمادگی رئیس کل بیمه مرکزی ایران برای سرمایه‌گذاری در زمینه کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی خبر داد و گفت: همچنین در جلسه با مدیرعامل راه‌آهن مقرر شد از ظرفیت خیرین راه و ترابری در ساخت دو پروژه راه‌آهن حومه‌ای که تاثیر مستقیم بر کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی دارد، استفاده شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدحسین میرشفیع، مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری با اشاره به روند همکاری و توسعه روابط این انجمن با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی به برگزاری جلسه‌ای با رئیس کل بیمه مرکزی ایران اشاره کرد و گفت: آقای سلیمانی علاقه‌مندی و رویکرد مثبتی نسبت به سرمایه‌گذاری بیمه‌ها در زمینه کاهش تلفات رانندگی دارد و تمایل خود را برای همکاری در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی اعلام کرد.

مدیرعامل انجمن خیرین راه‌ و ترابری خاطرنشان کرد: نکته مورد نظر رئیس کل بیمه مرکزی این بود که باید طرح و میزان بازخورد آن مشخص باشد و سرمایه‌گذاری در چارچوب برنامه اقتصادی طرح را به نتیجه برساند.

وی در ادامه بیان داشت: در جریان برگزاری جلسه‌ای میان اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین راه‌ و‌ ترابری و مدیرعامل شرکت راه‌‌آهن، تاثیر توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای بر کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به حجم بالای ترافیک عبوری در اطراف شهر تهران، اهمیت توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای در این مناطق و تاثیر آن بر کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی، شرکت راه‌آهن آمادگی خود را برای همکاری در زمینه کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی اعلام کرد و مقرر شد زیرسازی دو خط حومه‌ای توسط خیرین راه و ترابری انجام و روسازی  از طریق راه‌آهن اجرا شود.  

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره ‌توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌،‌ پرند را نمونه خوبی برای توسعه ریلی در حومه‌ کلانشهر‌ها عنوان کرد و گفت: نحوه توسعه ریلی پرند که از تمام مدهای ریلی درون و برون شهری برخوردار است می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر شهرهای اقماری باشد.

میرشفیع یادآور شد: از ایستگاه‌های راه‌آهن می‌توان به عنوان یک  مجموعه فرهنگی استفاده کرد و برنامه‌ریزی برای شروع فعالیت‌های فرهنگی در دست اقدام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز