مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد:

روزشمار «هفته مازندران» منتشر شد

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۳:۰۹:۲۸
کد خبر: ۹۱۹۹۹۵
روزشمار «هفته مازندران» منتشر شد
آئین هفته مازندران با عنوان «مازندران؛ آیین، فرهنگ و هنر» و با محوریت آیین «تیرماسیزده شو» برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران، همزمان با هفته مازندران گفت: دوشنبه 13 آبان ماه، نخستین روز گرامی‌داشت «هفته مازندران»، با عنوان «مازندران؛ آیین، فرهنگ و هنر» نامگذاری شده که در این روز برنامه‌های مختلفی با محوریت آیین «تیرماسیزده شو» در سطح استان اجرا می‌شود.

بر این اساس روزشمار هفته مازندران منتشر شد که این روز شمار براساس مناسبت‌های ملی و محلی  به شرح ذیل است؛

چهاردهم آبان، اولین روز هفته مازندران به گرامی‌داشت آغاز حکومت علویان در تاریخ کهن تبرستان اختصاص دارد،  این روز به نام «مازندران؛ تشیع و ولایت» نام‌گذاری شده است.

پانزدهم آبان؛ «مازندران و گردشگری» عنوان دومین روز هفته مازندران است، ترویج گردشگری فرهنگی، مذهبی و تکریم امامزادگان از مهمترین برنامه های روز 15 آبان است.

شانزدهم آبان؛ سومین روز از «هفته مازندران»  به نام «مازندران؛ جوانان، پهلوانان، قهرمانان» نام گذاری شده، قهرمانان و پهلوانان ورزشی استان تکریم خواهند شد.

هفدهم آبان؛ چهارمین روز از هفته مازندران به عنوان «مازندران پاک» نام گذاری شده و هدف از این نام‌گذاری، ترویج فرهنگ نگه‌داشتن محیط‌زیست و منابع طبیعی استان است، همه ما موظفیم از این ودیعه های الهی صیانت کرده و با درستی به نسل های آتی منتقل کنیم.

هجدهم آبان؛ پنجمین روز از هفته مازندران با عنوان دانش و پژوهش است که در این روز ویژه برنامه هایی با محوریت ترویج فرهنگ بومی در مدرسه ها و دانشگاه های استان برگزار خواهد شد.

نوزدهم آبان؛  ششمین روز هفته مازندران با عنوان «مازندران؛ نام آوران، فرهیختگان» نام گذاری شده، در این روز نام آوران و فرهیختگان استان تکریم خواهند شد.

بیستم آّبان؛ عنوان آخرین روز این هفته «مازندران؛ نیما و زبان تبری» است چرا که که21 آبان ماه سال‌روز تولد پدر شعر نوین ایران است و با توجه به اهمیت زبان و ادبیات تبری با نگاه به اشعار تبری نیما محور برنامه های این روز است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز