بازگشت دوباره واحد‌های سیار تست کنارجاده‌ای در تهران

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۴:۰۷:۱۰
کد خبر: ۹۲۱۹۲۶
بازگشت دوباره واحد‌های سیار تست کنارجاده‌ای در تهران
سرپرست ستاد معاینه فنی شهر تهران از شروع به کار واحد‌های سیار تست کنار جاده‌ای به همراه پلیس راهور در سطح شهر تهران با شروع فصل سرما و افزایش آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرپرست ستاد معاینه فنی شهر تهران از شروع به کار واحدهای سیار تست کنار جاده‌ای به همراه پلیس راهور در سطح شهر تهران با شروع فصل سرما و افزایش آلودگی هوا خبر داد.

حسین مقدم از شروع به کار واحدهای سیار تست کنار جاده‌ای به همراه پلیس راهور در سطح شهر تهران با شروع فصل سرما و افزایش آلودگی هوا خبر داد و گفت: در چند ماه اخیر اکیپ‌های تست کنارجاده‌ای در چندین مبادی ورودی و خروجی شهر تهران مستقر بوده و وضعیت آلایندگی خودروها را پایش کردند که براساس آخرین آمار از 683 دستگاه خودرو ارزیابی شده 88 درصد دارای معاینه فنی و 12 درصد فاقد معاینه فنی بوده‌اند.

وی افزود: همچنین پس از آزمون مجدد آلایندگی کلیه خودروها 27 درصد در آزمون آلایندگی مردود شده‌اند که در این طرح، معاینه فنی 138 دستگاه خودرو ابطال و جهت 86 دستگاه خودرو به علت نداشتن معاینه فنی و یا دودزا بودن توسط پلیس جریمه صادر شده است که در صد بالای مردودی خودروهای سنگین برون شهری در آزمون آلایندگی نشان می‌دهد که وضعیت تولید آلایندگی این خودروها قابل تامل است و بدون تردید اجرای این طرح در ورودی شهر تهران می‌تواند با رصد و شناسائی خودروهای سنگین آلاینده و الزام قانونی این خودروها به اخذ معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

مقدم در ادامه افزود: با شروع فصل سرما پایش مضاعف آلایندگی خودروهای سنگین که در سطح شهر تردد می نمایند از اهمیت ویژه ای برخوردار است که این ستاد با مشارکت پلیس همچون گذشته نسبت به راه اندازی مجدد دو اکیپ واحد سیار تست کنار جاده ای خودروهای سنگین از 16 آبان ماه اقدام نموده است. امیدوارم با اجرای این طرح ها امسال نیز همانند سال قبل شاهد روند روبه کاهش آلودگی هوا در شهر تهران باشیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد معاینه فنی شهر تهران، وی در خصوص آمار مراجعات به مراکز گفت: از ابتدای سال تا 15 آبان ماه در حدود یک میلیون دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده که میزان مراجعات در مقایسه با سال گذشته تغییرات چندانی نداشته است. در حال حاضر شرایط مراجعات به مراکز عادی است و شهروندان می توانند در کمتر از یک ساعت نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام نمایند. ضمناً در صورت ضیق وقت می توانند با استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر مراجعه کنند.

سرپرست ستاد معاینه فنی در خصوص غیر فعال شدن مراکز معاینه فنی در روز جمعه 17 آبان ماه تصریح کرد: کلیه مراکز معاینه فنی شهر تهران به سامانه ملی معاینه فنی وزارت کشورسیمفا متصل بوده که در صورت غیر فعال شدن این سامانه ، مراکز امکان ارائه خدمات به شهروندان را نخواهند داشت تعطیلی مراکز در روز جمعه، با اعلام قبلی، به علت به روز رسانی سامانه سیمفای وزارت کشور اتفاق افتاده و به صورت سراسری در کل کشور مراکز معاینه فنی خودرو قطع بوده اند. بدیهی است در جمعه های آتی کارکرد مراکز به روال عادی برگشته و شهروندان می توانند با اطلاع از ساعت کاری مراکز از طریق سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به یکی از مراکز مراجعه کنند.

نظر شما
پرونده ویژه