رابطه مستقیم استرس و عدم رضایت در جوامع امروز/ به فرزندان‌تان بگوئید، بی‌قید و شرط تو را دوست دارم

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۸:۲۵:۱۹
کد خبر: ۹۲۳۱۰۶
رابطه مستقیم استرس و عدم رضایت در جوامع امروز/ به فرزندان‌تان بگوئید، بی‌قید و شرط تو را دوست دارم
هم اکنون بیماری استرس و اضطراب در حال رشد است و علت آن نیز عدم رضایت در زمان حال است. بنابراین توصیه ما به خانواده‌ها این است که به فرزند خود این پیام را بدهید که ما بی‌قید و شرط دوستت داریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نسرین امیری، روان‌شناس کودک با تاکید بر رفتار آرام و بدون تنش با کودکان، گفت: بسیاری از والدین رفتاری با فرزندان‌شان دارند که گویی روابط شرطی بر زندگی او حاکم است.

او ادامه داد: دوست داشتن با قید و شرط همانی است که می‌گوئیم اگر دَرست خوب باشد، دوستت دارم... اگر نمره 20 بگیری دوستت دارم... اگر بچه خوبی باشی دوستت دارم و غیره. اما اگر بی قید و شرط بچه خود را دوست داشته باشیم باید بگوئیم؛ «من تا زمانی که کار بد می‌کنی، آن کار بد تو را دوست ندارم»، «این نمره بد تو را دوست ندارم اما خود تو را دوست دارم». به این ترتیب با پذیرش، کودک می‌تواند احساس رضایت‌مندی را کسب کند.

این روان‌شناس کودک توضیح داد: هم اکنون بیماری استرس و اضطراب در حال رشد است و علت آن نیز عدم رضایت در زمان حال است. بنابراین توصیه ما به خانواده‌ها این است که به فرزند خود این پیام را بدهید که ما بی‌قید و شرط دوستت داریم.

امیری با اشاره به اینکه نگرانی نسبت به آینده شغلی کودکان اتفاق دیگری که در بین والدین در حال رخ دادن است، افزود: ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم بفهمیم در چندین سال بعد، دنیا به کدام سمت می‌رود، همان گونه که ما در سال‌های گذشته تصور نمی‌کردیم تکنولوژی به قدری پیشرفت کند که دو فرد در دو نقطه از جهان امکان مکالمه تصویری با هم را داشته باشند.

او در پایان گفت: بنابراین به احتمال زیاد در سال‌های آینده، پیشرفت علم به گونه‌ای خواهد بود که در ذهن ما جای نمی‌گیرد. بنابراین بهتر است فرزندان‌مان را برای زمان حال تربیت کنیم و با این تفکر که جهان در حال دگرگونی است برای خود ذهن بازتری ایجاد کنیم و اجازه دهیم کودک‌مان در جهانی بدون استرس و اضطراب زندگی و مسیر خود را به تدریج زمان پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز