تندگویان در کارگاه ملی توان افزایی کارشناسان برنامه ریزی توسعه اجتماعی جوانان ادارات کل ورزش و جوانان استانها_البرز:

پرچم جوانان می توان مطالبات جوانان را از دستگاه های مختلف به نتیجه برساند

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۵:۵۳:۵۸
کد خبر: ۹۲۳۶۳۵
پرچم جوانان می توان مطالبات جوانان را از دستگاه های مختلف به نتیجه برساند
معاون امور جوانان با بیان این مطلب که حوزه جوانان ظرفیت بسیار بالایی دارد و پرچمی دارد که کسی نمی‌تواند پاسخگوی آن نباشد، افزود: با پرچم جوانان می توان مطالبات جوانان را از دستگاه های مختلف پیگیری و به نتیجه رساند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد مهدی تندگویان، معاون امور جوانان، عصر امروز در کارگاه ملی توان افزایی کارشناسان برنامه ریزی توسعه اجتماعی جوانان ادارات کل ورزش و جوانان استانها که به میزبانی استان البرز برگزار می شود گفت: در این دوسال اخیر تحول در حوزه جوانان اتفاق افتاده است . در ابتدا سعی کردیم قشری که با آنها کار می کنیم توانمند شوند و خودشان را باور کنند و مطالبه گر باشند.

وی یا بیان این که رابطه ما با تشکلها مستقیم است افزود: سعی کردیم با جامعه هدفمان ارتباط مستقیم باشد.

تندگویان گفت: دو سال پیش یکی از نگرانی های ما کاهش ثبت تشکل بود اما در سال جاری تا کنون هفت هزار درخواست ثبت سمن داشتیم که اگر حتی یک سوم آن به خروجی برسد اتفاق بزرگی می افتد.

این موضوع نشان می دهد که در حوزه جوانان و تشکلها رغبت و روزنه امیدی ایجاد شده است.

وی با اشاره به محدودیتهای اعتباری و مالی کشور گفت: بودجه حوزه جوانان دو سال پیش 16 میلیارد تومان اما سال گذشته این رقم به 170 میلیارد تومان رسید که بیش از ده برابر افزایش داشت.

در جشنواره شهید رجایی امسال هم معاونت امور جوانان به عنوان معاونت اول انتخاب شد.

معاون امور جوانان با تاکید بر اهمیت موضوع جوانان افزود: هفته ای نیست یک مدال و یک پیروزی خوب در ورزش نداشته باشیم و امیدواریم برای المپیک هم موفقیتهای زیادی داشته باشیم ولی با همه این موفقیت های ورزش، معاونت جوانان توانست رتبه اول را در کشور کسب کند که این نشان از تحول در این حوزه دارد.

وی ادامه داد: مطالبات جوانان بالا رفته و باید ما هم به آن توانایی برسیم که پاسخگوی آنها باشیم. مدل نگرش به کار، تاثیر مستقیم بر عملکرد دارد. برداشت من این است که اگر قوی عمل کنیم خود دستگاه های دیگر دنبال ما می آیند و امروز این اتفاق افتاده و درخواست های زیادی از دستگاههای مختلف داریم با این وجود از جایگاه واقعی حوزه جوانان و اعتبارات مورد نیاز آن بسیار دور هستیم.

تندگویان با اشاره به حساسیت وزیر ورزش و جوانان به حوزه جوانان افزود: وزیر ورزش و جوانان به هر میزانی که به حوزه ورزش توجه دارد به همان اندازه پیگیر و مطالبه گر حوزه جوانان، هم از معاونت و هم از مدیران کل استانها است.

وی با اشاره به گسترش آسیب های اجتماعی در کشور گفت: آسیب های اجتماعی امروز به خانواده های خود ما وارد شده، بنابراین نباید منتظر اقدام دستگاه خاصی باشیم و باید خودمان وارد عمل شویم.

معاون امور جوانان با بیان این مطلب که حوزه جوانان ظرفیت بسیار بالایی دارد و پرچمی دارد که کسی نمیتواند پاسخگوی آن نباشد، افزود: با پرچم جوانان می توان مطالبات جوانان را از دستگاه های مختلف پیگیری و به نتیجه رساند.

وی با اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به موضوع جوانان ادامه داد: هیچ سخنرانی از مقام معظم رهبری در دو سه سال اخیر نمیتوان پیدا کرد که صحبتی از جوانان نکرده باشند اما ما از این ظرفیت بزرگ استفاده مناسبی نکرده ایم.

تندگویان اضافه کرد: نواقص، کمبودها و بی توجهی ها به حوزه جوانان در استانها باید مکتوب به اطلاع معاونت امور جوانان برسد تا بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

وی افزود: در استانها ظرفیتهای خوبی برای هم افزا کردن اعتبارات در حوزه های مختلف جوانان وجود دارد که باید از آنها به درستی استفاده کرد. وقتی ما قانونی داریم که همه دستگاهها باید سالنها و تالارهای خود را به صورت رایگان در اختیار مراسم ازدواج جوانان قرار دهند، باید آن را پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم و قانون را به نفع جوانان اجرا کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان این که امیدوارم چشم اندازهای آینده پر از امید باشد، افزود: بعد از تصویب قانون شرح وظایف، اهداف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان نعاونت امور جوانان به صورت تخصصی تر دنبال می شود و ان شاءالله وضع رفاهی و دریافتهای پرسنل بهبود پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به تشکیل مجمع ملی سمن‌های حوانان در دوسال اخیر گفت: مجمع ملی سمن‌های جوانان یک ظرفیت قانونی و رسمی برای پیگیری مطالبات جوانان است و اعضای این مجمع از وزیر حکم می گیرند و به راحتی می توانند با نهادهای دیگر ارتباط بگیرند و از ظرفیت همه بخشها به نفع جوانان استفاده کنند.

تندگویان همچنین با اشاره به خلاء فعالیتهای بین المللی در حوزه جوانان در سالهای گذشته گفت: نقشه راهی در حوزه بین الملل جوانان وجود نداشت اما امروز جوانان ما به کشورهای دیگر می روند و با آنها تبادلات مختلفی داریم. در کسب کرسی های بین المللی نیز چند جایگاه مهم کسب کردیم و با جدیت این راه را پیش می بریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز