وزارت بهداشت: تهرانی‌ها از تردد غیرضروری خودداری کنند

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۳:۲۵:۰۹
کد خبر: ۹۲۴۳۷۲
وزارت بهداشت: تهرانی‌ها از تردد غیرضروری خودداری کنند
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از مردم تهران درخواست کرد به علت افزایش میانگین شاخص کیفی هوای تهران که طی ۲۴ ساعت گذشته به مرز ناسالم رسیده، ‌ از تردد غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ‌عباس شاهسونی، گفت: با توجه به میانگین شاخص کیفی هوای تهران به عدد ۱۴۹ به نوعی هوای تهران برای تمام گروه ها ناسالم است و این عدد در هفته گذشته و هفته جاری بالاترین عدد شاخص را نشان می دهد.

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه برابر پیش بینی های سازمان هواشناسی این وضعیت تا فردا ادامه خواهد داشت، ‌توصیه کرد: کسانی که به بیماری های قلبی و ریوی مبتلا هستند و کودکان و سالمندان، زنان باردار و همچنین کسانی که بیماری های زمینه ای دارند از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را تا حد امکان کاهش دهند.

وی ادامه داد: با توجه به تعطیلات آخر هفته مردم فعالیت های ورزشی را تا حدامکان کاهش دهند و یا در فضای بسته ورزش کنند.

شاهسونی با بیان اینکه والدین در این ایام از بردن کودکان خود به بوستان ها خود داری کنند، گفت: شاخص کیفی هوا برای این گروه ناسالم است و افرادی که مجبورند در خارج از منزل فعالیت کنند از ماسک های مخصوص P۲ یا N۹۵ استفاده کنند.

وی افزود: در ۱۳ منطقه از شهر تهران شاخص کیفیت هوا برای تمام گروه ها ناسالم است در حالی که در یکی از مناطق شهر تهران شاخص کیفی هوا به عدد ۱۸۷ رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز