وام ۵۰ میلیونی بازنشستگان/ تکلیف جدید برای اقساط بازگشتی مسکن مهر

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۱۲:۳۰:۱۹
کد خبر: ۹۲۷۵۳۳
وام ۵۰ میلیونی بازنشستگان/ تکلیف جدید برای اقساط بازگشتی مسکن مهر
کمیسیون اقتصادی دولت در حالی بانک عامل بخش مسکن را موظف به پرداخت ۴۰ هزار وام مسکن به بازنشستگان کرده که کمی قبل‌تر، این بانک از اختصاص اقساط بازگشتی مسکن مهر به صندوق یکم خبر داده بود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت که به ریاست فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد،  بانک عامل بخش مسکن موظف شده مطابق بند «ط» تبصره «۱۶» قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، از محل منابع حاصل از بازگشت اقساط مسکن مهر، تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات مسکن بدون نیاز به سپرده‌گذاری را به بازنشستگان اعطا کند. البته این تصمیم تنها برای بازنشستگانی قابلیت اجرایی خواهد داشت که حداقل ۵ سال از بازنشسته‌ شدن آنها گذشته و در ۱۰ سال اخیر هم، خود و یا همسرشان، فاقد واحد مسکونی بوده‌اند و حتی از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن هم استفاده نکرده‌اند.

سود وام مسکن بازنشستگان، معادل نرخ سود وام مسکن مهر

همچنین با تصمیم کمیسیون اقتصادی دولت، سقف فردی تسهیلات پرداختی از محل تبصره مذکور در کلان‌شهرها ۵۰ میلیون و سایر شهرها و روستاها ۴۰ میلیون تومان تعیین شده که در قبال اخذ وثایق و تضامینی معتبر، مطابق ضوابط و مقررات قابلیت پرداخت دارد؛ اگرچه سایر شرایط اعطای تسهیلات نیز باید با پیشنهاد بانک عامل بخش مسکن به تصویب شورای پول و اعتبار برسد.

آنگونه که این مصوبه اعلام کرده، نرخ سود این تسهیلات در تهران ۹ درصد، در مراکز استان‌ها ۷ درصد و در سایر شهرها و روستاها ۴ درصد بوده و شامل تمامی بازنشستگان اعم از کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی که مستمری بازنشستگی آنها کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه است، می‌شود.

منبع:مهر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز