گفت‌وگوی اختصاصی خبرگزاری برنا با عضو شورای اسلامی شهر چهارم (قسمت دوم)؛

شهرداری باید در رابطه با بازپس‌گیری املاکش اقامه دعوا کند/ اگر ببینم نمی‌توانم مدیریت کنم خداحافظی خواهم کرد/ نجفی مدیری بسیار باهوش، با جرات و با شهامت بود

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۷:۱۴:۳۲
کد خبر: ۹۲۸۶۳۸
شهرداری باید در رابطه با بازپس‌گیری املاکش اقامه دعوا کند/ اگر ببینم نمی‌توانم مدیریت کنم خداحافظی خواهم کرد/ نجفی مدیری بسیار باهوش، با جرات و با شهامت بود
عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از عدم تعیین تکلیف املاک نجومی از سوی شهرداری تهران به لزوم ارجاع پرونده تخلفات به محاکم قضایی تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد حقانی، عضو شورای شهر چهارم، با حضور در خبرگزاری برنا به بحث و بررسی در رابطه با مسئله املاک نجومی و قانون منع به کار گیری بازنشستگی پرداخت. او ضمن انتقاد از عدم پیگیری مدیران شهری و بی تفاوتی مدیران در خصوص واگذاری املاک به لزوم ارجاع پرونده تخلفات به محاکم قضایی تاکید کرد. او همچنین با اشاره به مدیریت سه شهردار اخیر تهران، نجفی را مدیری صبور و با شهامت خواند و گفت: امیدوار بودیم اگر نجفی در راس مدیریت شهری باشد معضلات شهر حل شود.

 املاک شهرداری در دست غیر مصداق فساد است/ دلیلی ندارد ملک عمومی در اختیار شخص حقیقی یا حقوقی باشد

محمد حقانی در رابطه با چرایی عدم باز پس گیری املاک شهرداری تهران از افراد حقوقی و حقیقی که طی سالهای گذشته واگذار شده، گفت: بازرسی کل کشور در رابطه با برخی املاک واکنش نشان داد و بحث سیاسی شد.

او افزود: وقتی فردی ملکی با سند داشته باشد چرا نتواند ملکش را پس بگیرد؟ اسمش را عدم مدیریت می‌گذارم. وقتی سند خانه‌تان دست‌تان باشد و ملک برای شهرداری است چرا نتواند پس بگیرد؟

حقانی با بیان اینکه شهرداری دو نوع ملک دارد، گفت: دو دسته ملک در اختیار شهرداری تهران است، ملک عمومی و ملک خصوصی. ملک و اموال عمومی مانند پارک‌ها و خیابان‌ها و دیگری املاک خصوصی است. شهرداری می‌تواند خرید و فروش داشته باشد و در درآمدهای پایدار می‌تواند یک آژانس ملکی بزرگ باشد.

عضو شورای اسلامی چهارم شهر تهران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود املاک شهرداری در دست برخی افراد با نفوذ است که امکان پس‌گیری وجود ندارد، اظهار کرد: من در بدنه شهرداری نیستم ولی قطعا مشکلاتی وجود دارد اما نمی‌توان ادعا کرد، مدیر باشی و نمی‌توانی کاری انجام بدهی! باید پای همه مسائلش بایستید.

معاون اسبق خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه امروز بحث مبارزه با فساد مطرح است، اضافه کرد: خوشبختانه مقام معظم رهبری و روسای 3 قوه بر امر فساد تاکید دارند. ملک شهرداری اگر دست کسی باشد خودش مصداقی از فساد است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان شد: شهرداری می‌تواند اقامه دعوا کند و به صورت قانونی پیگیری شود. لازم نیست سر و صدا داشته باشد.

حقانی در پاسخ به این سوال که آیا سوءمدیریت وجود دارد، گفت: مسئله سوءمدیریت نیست ولی کمی بی‌تفاوتی در مدیریت وجود دارد. مسئولین شهرداری باید قانونا پرونده تخلفات را به محاکم قضایی بدهند و بگویند این ملک که برای شهرداری است در اختیار فرد حقیقی یا حقوقی قرار داده شده و این املاک را باید آزاد کنید.

حقانی معتقد است در مملکتی هستیم که ادعای قانونمندی و شورایی دارد از این رو بحث مبارزه با فساد خواست مردم است و دلیلی ندارد ملک عمومی در اختیار شخص خاص حقیقی یا حقوقی باشد. اگر ببینم نمی‌توانم مدیریت کنم خداحافظی خواهم کرد.

نجفی فرد بسیار باهوش، با ذکاوت،  برنامه‌ریز ، با جرات و با شهامت بود/ امیدوار بودیم اگر نجفی در راس مدیریت شهری باشد معضلات شهر حل می شود

عضو شورای اسلامی شهر چهارم در پاسخ به این سوال که کدام یک از شهرداران دوره پنجم را موفق ارزیابی می‌کند؟ گفت: آقای نجفی فرد بسیار باهوش، باذکاوت،  برنامه‌ریز، با جرات و با شهامتی بود. بسیاری امیدوار بودند اگر ایشان در رأس مدیریت شهری قرار بگیرد بسیاری از مسائل و معضلات حل می‌شود. ایشان فرد بسیار صبور و متعادل است. متأسفانه با مشکلاتی که برایشان پیش آمد ناچار شد که استعفا بدهد.

اظهار تاسف برای « قانون منع به کارگیری بازنشستگی»/ افراد انگشت شماری بعد از قانون منع بکارگیری بازنشستگی از سمت‌شان کنار رفتند

حقانی یادآور شد: اظهار تاسف برای قانون منع به کارگیری بازنشستگی می‌کنم. آن افرادی که می‌خواستند بیایند به هر ترتیبی آمدند و افراد انگشت‌شماری سراغ دارم بعد از این قانون از پست‌شان کنار رفتند و کاری انجام ندادند.

 معاون اسبق خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران تاکید کرد: شهرداری تهران جایگاهی دارد. تهران مسائلی چون جمعیت، مسائل فرهنگی، سیاسی، نظامی و اجتماعی و زیست محیطی دارد و سایر مسائلش از نصف کابینه بیشتر است. شهرداری تهران باید دست راست رئیس جمهور در کابینه بنشیند.

عضو شورای اسلامی چهارم شهر تهران با اشاره به عملکرد شهرداران سابق اظهار کرد: آقای افشانی هم مجبور شد کنار برود و کاری نتوانست انجام دهد و در حال حاضر هم حناچی پس از آن که به شهرداری آمد و تا جایی که کم و بیش خبر دارم نیروهای برنامه‌ریزی به شهرداری آورد که در خیلی از مسائل قاطع هستند.

ادامه دارد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز