رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران خبر داد:

تاکید بر تملک باغات مناطق کم برخوردار در بودجه ۹۹/ شهرداری برای توافق با مالکین باغات با مشکل مواجه است

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۰۷:۱۴:۱۵
کد خبر: ۹۳۱۶۰۱
تاکید بر تملک باغات مناطق کم برخوردار در بودجه ۹۹/  شهرداری برای توافق با مالکین باغات با مشکل مواجه است
زهرا صدراعظم نوری با بیان اینکه عملکرد شهرداری تهران در حوزه محیط زیست مثبت ارزیابی می‌شود از مشکلات شهرداری با مالکین برای تملک باغات در مناطق کم برخوردار خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص اولویت‌های این مجموعه در بودجه شهرداری تهران 99 گفت: در رابطه با بودجه هنوز بحث نکرده‌ایم و باید مقدمات بودجه فراهم شود تنها سیاست‌های کلی بررسی شده است.

او در رابطه با اقدامات شهرداری در سال گذشته اظهار کرد: اگر نقدینگی وجود داشته باشد کارها انجام می‌شود. در سال گذشته مبالغی از محل عوارض حفظ و گسترش، برای تملک باغات در مناطق کم برخوردار در نظر گرفتیم. از این رو تعدادی از مناطق خریداری و تملک شد و امسال هم روی همان تاکید داریم تا بتوانیم در بودجه 99 بیاوریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری نسبت به برنامه‌هایی که سال گذشته در این حوزه باید انجام می‌داده کوتاهی کرده یا نه؟ گفت: بحث تامین نقدینگی مواجه هستیم. بدین معنا وقتی نقدینگی نباشد هر چقدر اعتبارات تصویب شود عملیاتی نخواهد شد.

صدراعظم نوری در بحث تملک باغات گفت: به دلیل اینکه با مالکین سر و کار داریم شهرداری باید با آن‌ها به توافق برسد. گاهی مشکل وجود دارد که به راحتی نمی‌توان با مالکین توافق کرد.

او ادامه داد: مثلا در سال گذشته در منطقه 10 که منطقه‌ای کم برخوردار است باغی با 64 سهم وجود داشت. شهرداری با مالکین توافق کرد که 48 سهم را توافق کرده بود و 12 سهمش باقی ماند که مالکش مجهول الهویه است و باید مراحل قانونی‌اش طی شود، دادگاه مجوز بدهد و ماده 9 اعمال شود و پول 12 سهم به حساب دادگستری واریز شود پروسه می‌برد که زمان‌بر است.

به گفته رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران روی مواردی که تاکید شده در شورا با جدیت دنبال می‌شود و به موفقیت‌های خوبی رسیده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز