فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) در رابطه با کاهش آسیب‌های اجتماعی مطرح کرد :

مردم ما از نظر بحث‌های خانوادگی مورد تهاجم قرار گرفته‌اند/ دستگاه‌ها با کار جهادی به موفقیت می‌رسند/ شیبی که امروز در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی طی می‌کنیم قابل قبول نیست

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۲۳:۴۱:۵۹
کد خبر: ۹۳۱۸۱۰
مردم ما از نظر بحث‌های خانوادگی مورد تهاجم قرار گرفته‌اند/ دستگاه‌ها با کار جهادی به موفقیت می‌رسند/ شیبی که امروز در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی طی می‌کنیم قابل قبول نیست
سردار محمد یزدی در رابطه با چگونگی مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: متاسفانه روش های شکست خورده غرب را به خورد مردم می‌دهند و مردم ما از نظر بحث‌های خانوادگی مورد تهاجم قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ ارگان‌های مختلفی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق در حال فعالیت هستند. این در حالی است که با وجود برخی اقدامات، هر روزه به این آمار افزوده شده و احساس می‌شود موازی کاری‌های صورت گرفته مانع از تاثیر جدی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه شده است.

سپاه پاسداران یکی از مجموعه‌هایی است که اقدامات بسیاری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام داده و بر این اساس به سراغ سردار محمد یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص)، رفتیم تا چرایی عدم تاثیر فعالیت‌ها در جامعه را جویا شویم.

او در ابتدای این گفتگو در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل نبود هم افزایی فعالیت‌های مجموعه‌های مختلف شاهد عدم تاثیر جدی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم، به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: موضوع عدم هم افزایی مطرح نیست. اگر به تعداد دستگاه‌هایی که داریم در این خصوص فعالیت کنیم باز هم جای کار دارد. آن چه امروز گرفتارش هستیم هجمه و نوع تفکری است که به مردم از داخل و بیرون تحمیل می‌شود.

او افزود: مردم ما از نظر بحث‌های خانوادگی مورد تهاجم قرار گرفته‌اند. ناخودآگاه بخشی از این تهاجم در داخل با سبک فیلم‌هایی که ساخته می‌شود، صحبت‌هایی که توسط کارشناسان یا مسئولین انجام می‌شود و... به مردم تحمیل خواهد شد.

سردار یزدی ادامه داد: سریال‌ها و فیلم‌ها و فضای مجازی که از بیرون به خانواده‌ها تحمیل می‌شود به آن‌ها سبکی از زندگی را القا می‌کند. بحث‌هایی که در غرب دچار شکست شده‌اند و آن‌ها از این روش‌ها فرار می‌کنند اما همان را به کشور ما و به خورد مردم می‌دهند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران تصریح کرد: متاسفانه برخی مسئولین هم بی‌توجه به اینکه هدف اصلی آن‌ها چیست و شاید گاهی به دنبال کف و سوت و صلوات از برخی افراد باشند، بدین‌ها دامن می‌زنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا ارگان‌های مختلف در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کرده‌اند یا نه، گفت: ارگان‌هایی که با مردم همراه باشند و کار جهادی کنند موفق بوده‌اند اما اینکه ساعت 8 صبح بیایید و 2 عصر بروید. ساعت 4 عصر وقت اداری را تمام بدانیم ما را موفق نخواهد کرد.

سردار یزدی اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهادی که موفق هستند از خود گذشتگی دارند. این دسته سازمان‌ها به ساختار اداری و سیستم اداری اکتفا نمی‌کنند و بیش از آن فعالیت می‌کنند. دستگاه‌ها و مسئولینی که به صورت جهادی کار کرده‌اند، عموما موفق بوده‌اند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران در پاسخ به این سوال که در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی وضعیت ایران برای 10 سال آینده چگونه است؟ گفت: شیبی که امروز می‌رویم قابل قبول نیست. مردم ما باید به میدان بیایند. هر چقدر دستگاه‌ها فعالیت کنند اما مردم نگران نباشند و دغدغه نداشته باشند اثربخش نخواهد بود. اگر در خانه و مدرسه و دانشگاه توجه جدی به یکسری مسائل نشود موفقیت چشمگیری نخواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز