قیمت آپارتمان ۵۰ متری در تهران پس از شوک بنزین چقدر شده است؟

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۲۰:۲۶:۲۶
کد خبر: ۹۳۲۴۸۴
قیمت آپارتمان ۵۰ متری در تهران پس از شوک بنزین چقدر شده است؟
قیمت مسکن در سال ۹۸ با روند آرامی در حال افزایش و کاهش بوده اما میل به صعودی بیش از میل به کاهش است. رکود در صنعت ساختمان از زمان روی کارآمدن دولت تدبیر و امید،‌همچنان ادامه دارد و احتمالا این وضعیت رکود در صنعت ساختمان که بازار مسکن را نیز بی رونق کرده است و صدها صنعت جانبی را از مدار فعالیت خارج کرده،‌ تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ هجری شمسی و انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ادامه دار باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ معامله خاصی در مسکن صورت نمی گیرد و این را فعالان بازار مسکن به خصوص معاملات املاکی های مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خوبی حس می کنند. طبق گزارش بانک مرکزی از آمارهای مرکز آمار ایران، ماه به ماه شاهد کاهش شمار معاملات مسکن در تهران هستیم.

بیش ترین خانه های مسکونی معامله شده، مربوط به خانه هایی با متراژ زیر ۷۰ متر و قیمتی زیر ۱ میلیارد تومان است. حجم معاملات مسکن در مناطق لاکچری نشین ۱ تا ۳ شهرداری تهران نیز به طرز قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده است و ساخت و ساز خاصی در انجا دیده نمی شود. صدها هزار خانه خالی در تهران بدون خریدار و مستاجر مانده است و سرمایه های بسیاری از تهران ها و ایرانی ها، در چاله مسکن، دفن شده است.

 

بررسی قیمت روز یک واحد مسکونی پنجاه و اندی متر در منطقه سعادت آباد تهران (البته اگر پیدا شود)، حدود ۱۶ میلیارد ریال قیمت گذاری شده است و آپارتمانی با همین متراژ در حوالی تهرانپارس، حدود ۴ میلیارد ریال قیمت گذاری شده است.

در حال حاضر بر اساس فایل معاملات املاکی های تهران، قیمت واحد مسکونی ۵۰ متری یک خوابه با پارکینگ، انباری و آسانسور در منطقه شهران جنوبی، حدود ۸ میلیارد ریال قیمت گذاری شده است. یعنی هر متر مربع تقریبا ۱۶ میلیون تومان. همین واحد سال پیش همین موقع، زیر ۱۰ میلیون تومان معامله می شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز