هنگام خرید خودرو مراقب این موارد باشید!

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۹:۲۱:۵۸
کد خبر: ۹۳۳۳۰۴
هنگام خرید خودرو مراقب این موارد باشید!
خرید خودرویی با برند جدید می‌تواند یکی از تجربه‌های خوب یک انسان در طول زندگی باشد؛ اما به دلیل وجود رقابت زیاد میان خودروسازان و عرضه مدل‌های زیادی خودرو باقیمت‌ها و امکانات گوناگون از شرکت‌های مختلف، انتخاب خودروی مناسب را برای خریداران دشوار ساخته و آن‌ها را دچار سردرگمی می‌کند؛ اما اگر شما اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید می‌توانید به‌راحتی انتخابی مناسب داشته باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در ادامه ما هفت اشتباه متداول هنگام خرید خودرو را بیان می‌کنیم تا شما با آگاهی از این اشتباهات و عدم انجام آن‌ها بتوانید انتخاب خوبی انجام دهید.

1- نداشتن اطلاعات کافی درزمینهٔ خودرو

خرید خودروی جدید مانند خرید یک جفت کفش و یا حتی یک تلفن همراه هوشمند نیست و بسیاری خریداران خودرو (مخصوصاً کسانی که برای اولین بار اقدام به خرید خودرو می‌کنند) هیچ‌گونه اطلاعاتی درزمینهٔ خودرو و مفاهیم آن ندارند. بدین ترتیب آن‌ها صرفاً با در نظر گرفتن توان مالی خود و با مراجعه به اولین نمایندگی فروش خودرو اقدام به خرید می‌کنند؛ اما یک خریدار هوشیار با صرف چند ساعت زمان و مراجعه به سایت‌های اینترنتی مرتبط با خودرو، تحقیقاتی در این زمینه انجام داده و سطح آگاهی خود را بالا می‌برد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های گوناگون، قیمت و ویژگی‌های خودروها را باهم مقایسه کنید و با خواندن بررسی‌های تخصصی و آزمون‌های جاده‌ای، اطلاعات مفیدی کسب کنید.

bmw2

2- عدم انجام آزمون رانندگی قبل از خرید

از هر شش خریدار خودرو یک نفر هرگز قبل از خرید با آن رانندگی نمی‌کند و یک‌سوم از این تعداد صرفاً با یک نگاه 10 دقیقه‌ای گذرا اطراف خودرو اقدام به خرید می‌کنند. چنین خریدی به‌هیچ‌عنوان مناسب نخواهد بود چراکه تنها رانندگی کردن با یک خودرو می‌تواند مشخص کند که آیا این خودرو مناسب ویژگی‌های جسمانی شما هست یا نه. برای خرید خودروی جدید از چندین نمایندگی بازدید کنید و با محصولات آن‌ها رانندگی کنید. این امر معیار بسیار مناسبی برای مقایسه ویژگی‌های خودروها بوده و به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. البته این امکان در ایران فراهم نیست و خودروسازان وطنی صرفاً با تعدادی عکس و کاتالوگ چندین هزار دستگاه خودرو می‌فروشند!

Costsofcarownership

3- عدم استفاده از تخفیف‌های ارائه‌شده توسط خودروسازان

گاهی خودروسازان به دلیل کاهش فروش یک مدل از محصولات خود و یا عرضه نسل جدید آن، به جهت ایجاد انگیز در خریداران و افزایش فروش نمونه‌های قدیمی، تخفیفاتی را ارائه می‌کنند. استفاده از این تخفیف‌های می‌تواند بسیار به نفع شما باشد و تا چند صد و یا حتی هزار دلار در هزینهٔ شما صرفه‌جویی کند.

car-buying

4- عدم خرید اقساطی

مطمئناً نمایندگی‌های فروش خودرو اقدام به فروش محصولات خود به‌صورت اقساطی با بهره بسیار کم و یا صفر درصد (قاعدتا نه در ایران) می‌کنند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن میزان قدرت پرداخت ماهیانه خود اقدام به خرید اقساطی خودرو کنید. ممکن است فروشندگان به شما پیشنهادهای وسوسه‌انگیزی ارائه کنند اما شما با بررسی کلی شرایط مانند توان پرداخت ماهانه خود، میزان بهره وام و… می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

buying-a-car-2

5- خرید از یک نمایندگی فروش

40 درصد خریداران فقط به یک نمایندگی رفته و اقدام به خرید می‌کنند و بسیار از آن‌ها نیز به یک برند یا فروشنده اعتماد پیداکرده و به آن وفادار می‌مانند؛ اما حتی اگر به فروشنده اعتماد دارید بازهم به نمایندگی‌های دیگر سری بزنید. بدین ترتیب شاید بتوانید گزینه‌های بهتری باقیمت کمتر پیدا کنید.

sxl8eukdzrtqspspyjln

6- بی‌اطلاعی از هزینه‌های نگهداری خودرو

بسیاری از خریداران فقط با در نظر گرفتن توان پرداخت اقساط ماهانه اقدام به خرید خودروی جدید می‌کنند درحالی‌که هیچ اطلاعی از هزینه‌های نگهداری آن ندارند. ممکن است خودروی خریداری‌شده هزینه‌های نگهداری بالایی داشته باشد که این مورد خصوصاً برای کسانی که از خودروی شخصی خود کمتر استفاده می‌کنند موجب پشیمانی از خرید می‌شود. به همین دلیل قبل از خرید به چندین نمایندگی فروش رجوع کرده و مدل‌های مختلفی را بررسی کنید. شاید بتوانید با انتخاب یک تیپ پایین‌تر از خودروی موردنظر خود یا مدلی با پیشرانه کم‌حجم‌تر یا حتی خودروی دیگری، هزینه‌های نگهداری را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید.

newcar

7- بی‌دقتی هنگام عقد قرارداد خرید

هنگامی‌که شما انتخاب خود را انجام می‌دهید و درنهایت آماده نوشتن قرارداد می‌شوید باید بسیار دقت کنید و توانایی «نه» گفتن داشته باشید. چراکه فروشندگان معمولاً می‌خواهند لوازم جانبی غیرضروری خودرو را نیز به شما بفروشند که حتی ممکن است باقیمتی به‌مراتب بیشتر از جاهای دیگر این کار را انجام دهند؛ مانند چرخ زاپاس با اندازه مشابه چرخ‌های اصلی که امروزه باوجود چرخ‌های زاپاس موقت نیازی به آن‌ها نیست. بدین ترتیب فروشنده می‌تواند از بی‌دقتی شما استفاده کرده و چنین لوازمی را نیز در قرارداد بگنجاند که این امر درنهایت به ضرر شما تمام خواهد شد. پس هنگام عقد قرارداد خرید خودرو کاملاً هوشیار باشید.

Colorful Cars Stock

 
نظر شما