برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

صدای رگبار در بلوار ‎خاتم‌الانبیا تهران/ وزیر ارتباطات سورپرایز می‌کند/ حکم نجفی صادر شد/ بازداشت صاحب تالار عروسی سقز

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۵:۴۶:۴۸
کد خبر: ۹۳۵۳۳۶
صدای رگبار در بلوار ‎خاتم‌الانبیا تهران/ وزیر ارتباطات سورپرایز می‌کند/ حکم نجفی صادر شد/ بازداشت صاحب تالار عروسی سقز
هفته گذشته همراه بود با اتفاقات تلخ و شیرین که به اتفاق هم مروری بر آن‌ها خواهیم داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخشی از اتفاقات مهم حوزه اجتماعی به شرح زیر است:

اتفاقات بد هفته: جمعه مرگبار

در روز جمعه 13 آذرماه در حادثه سقوط پل هوایی در میدان امام حسین مشهد ۷ نفر مصدوم شدند. دومین اتفاق درناک همان روز ساعت ۱۴:۵۵ دقیقه افتاد که مربوط به خودکشی دو خانم 18 و 20 ساله در ایستگاه شهرری بود.

شب همان روز چند جوان مسلح به کلاشینکف و قمه به بلوار ‎خاتم‌الانبیا تهران ریختند و به سمت یک قهوه‌خانه، ‎رگبار بستند. در این حادثه چندین تیرهوایی شلیک و چند تیر بی‌هدف هم به مغازه‌ها و عابران شلیک کردند. یک کشته و دو زخمی حاصل تیراندازی بود.

در همین شب بر اثر انفجار کپسول گاز ال پی جی در یک تالار عروسی در سقز در استان کردستان، 12نفر کشته و 49 نفر مصدوم شدند.

در پی این اتفاق دادستان عمومی و انقلاب سقز در روز 20 آذرماه گفت: مالک این تالار عروسی (تالار  مانگه شه‌و سقز) متواری شده‌ بود، بازداشت و تحویل مقامات قضایی شد.

تعطیلی هفته: تعطیلی مدارس

در هفته‌ای که گذشت در روزهای مختلف در برخی از شهرها و استان‌های کشور بعضی از مدارس در مقاطع مختلف به دلیل برودت هوا و جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا تعطیل شدند.

پیش‌بینی هفته: هفته برفی و بارانی

سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از بارش باران و برف و لغزندگی جاده‌ها در نقاط مختلف کشور تا آخر هفته (جمعه ۲۲ آذرماه) خبر داد.

ثبت‌نام هفته: کنکور ارشد

ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ و بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور از روز شنبه ۱۶ آذر ماه آغاز می‌شود.

خبر خوب هفته: اعطا وام و واریز یارانه

معاون بنیاد مستضعفان از پرداخت بیش از ۳۴ میلیارد تومان وام دانشجویی قرض‌الحسنه و بدون کارمزد توسط این بنیاد به دانشجویان کشور و بخصوص دانشجویان محروم خبر داد.

براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها یکصد و ششمین مرحله پرداخت یارانه نقدی در ساعت ۲۴ چهارشنبه (۲۰ آذرماه) به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.

خبر عجیب هفته: دیه گرفتن رانندگان متخلف!

هیات عمومی دیوان عالی کشور، با صدور رای وحدت رویه خود اعلام کرد رانندگان متخلف نیز در تصادفات دیه خواهند گرفت، زیرا شخص ثالث محسوب می‌شوند.

سوپرایز هفته: وزیر ارتباطات!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری منعقد شده از سوپرایز ویژه در روز پنج‌شنبه (امروز) که از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام خواهد شد، خبر داد.

تعیین تکلیف هفته: حکم محمدعلی نجفی

محمدعلی نجفی 11 روز قبل و بعد از اخذ رضایت از خانواده استاد، به دلیل نقض حکم صادره در دیوان‌عالی کشور در شعبه ۹ دادگاه کیفری استان تهران یک‌بار دیگر پای میز محاکمه رفت. قضات شعبه ۹ روز گذشته نتیجه شور خود را در روز 20آذرماه انشا کردند. این رأی با نظر اقلیت نیز همراه بوده که به صورت جداگانه نوشته شده است. گفته می‌شود نجفی به ٧/۵ سال حبس محکوم شده است که ۶ سال قابل اجراست.

زلزله هفته: زلزله کیلکک

زلزله‌ای به بزرگی ۴/۶ ریشتر استان کهکیلویه و بویراحمد حوالی کیلکک در روز 19آذرماه را لرزاند. در این زلزله خوشبختانه هیچ خسارت مالی و جانی اعلام نشد.

گرانی هفته: افزایش عوارض خروج

طبق لایحه بودجه سال ۹۹ عوارض خروج از کشور برای سفر اول هر ایرانی در سال ۲۶۴ هزار تومان شد برای سفرهای دوم نیز این مبلغ به میزان ۵۰ درصد و سفر سوم و بیشتر صددرصد افزایش می‌یابد.

برخورد هفته: تصادف اتوبوس با هفت خودرو

سخنگوی آتش‌نشانی تهران روز چهارشنبه 20 آذرماه از تصادف مرگبار یک دستگاه اتوبوس با هفت دستگاه خودرو در محله ولنجک خبر داد. که در این اتفاق 1نفر کشته و 3نفر مصدوم شدند.

نظر شما
پرونده ویژه