رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی:

اصل پژوهش مبتنی بر خلاقیت است/ اگر کنکور بگذارد، پژوهش کشور رشد خواهد کرد!

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۰۹:۳۷:۲۶
کد خبر: ۹۳۶۰۱۹
اصل پژوهش مبتنی بر خلاقیت است/ اگر کنکور بگذارد، پژوهش کشور رشد خواهد کرد!
ذوعلم گفت: یکسری از فعالیت ها به رقابت زدگی رسیده است. تاکید می کنم اگر کنکور بگذارد پژوهش در کشور رشد خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حجت السلام علی ذوعلم، معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در مراسم هفته پژوهش گفت: تا زمانی که به خلاءها توجه نکنیم پیشرفت نخواهیم‌کرد، در برخی از پژوهش‌های دانش‌آموزی شاهد فعالیت والدین هستیم یعنی والدین کارهای پژوهشی دانش‌آموز را انجام می‌دهند و البته دانش‌آموزان نقشی ندارند و از والدین می‌خواهیم این کار نکنند و اجازه دهند دانش آموزان خودشان کار پژوهشی انجام دهند.

او ادامه داد: اگر دبیران و معلمان بیش از آنچه که باید به دانش آموزان کمک کنند  مانع خلاقیت دانش‌آموزان می‌شوند، اصل پژوهش مبتنی بر خلاقیت است و کمک‌های زیاد از حد مانع ظهور خلاقیت می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی عنوان کرد: گاهی ما فراتر از برنامه درسی انتظار انجام کارهای پژوهشی از دانش‌آموزان داریم و در همین زمینه گاهی موضوعاتی مطرح می‌شود که موضوعات فانتزی هستند برخی از این کارهای پژوهشی فراتر از دغدغه‌های ذهنی دانش‌آموزان است.

ذوعلم تصریح کرد: یک سری فعالیت‌ها به مسئله رقابت زدگی رسیده است و هدف این رقابت‌ها حتی آموزش و تعلیم و تربیت نیست از این رو چنین اقداماتی حتی می‌تواند آسیب زننده باشد اما در انتها باید تاکید کنم که اگر کنکور بگذارد پژوهش در کشور رشد خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز