پلیس فتا هشدار داد؛

ثبت‌نام خودرو، جدیدترین روش کلاهبرداری

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۱۳:۵۱:۳۷
کد خبر: ۹۳۶۷۸۵
ثبت‌نام خودرو، جدیدترین روش کلاهبرداری
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص کلاهبرداری سایبری تحت عنوان" ثبت نام خودرو"به عنوان جدیدترین روش مجرمانه به شهروندان هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرهنگ آنقی، با اشاره به‌ شگردهای مجرمانه با هدف کلاهبرداری‌های مالی مجرمان سایبری،اظهار داشت:از جمله جرایمی که در این ایام در فضای مجازی رو به گسترش بوده،کلاهبرداری در پوشش ثبت‌نام خودرو از شهروندان است که در چند روز گذشته مواردی مبنی بر کلاهبرداری از این طریق به کارشناسان پلیس فتا اعلام شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از شهروندان در هنگام ثبت‌نام، به نشانی سایت چندان توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی ارائه‌ شده است، به آسانی در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی استان مرکزی گفت: به دلیل آن که همواره خرید و فروش خودرو با قیمت ارزان‌تر، باعث جذب مشتریان بیشتری نیز می‌شود، کلاهبرداران اقدام به طراحی سایتی شبیه یکی از سایت‌های گروه خودروسازان کرده و با این ترفند کاربرانی را که متقاضی ثبت‌نام و خرید محصولات خودرویی هستند، فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می کنند.

 سرهنگ آنقی  تأکید کرد: به‌ هیچ‌ عنوان اطلاعات شخصی و بانکی خود را در این سایت‌ها وارد نکنید؛ توجه داشته باشید که آدرس درگاه بانکی بایستی با https آغازشده باشد و حتماً shaparak.ir باشد و تصویر امنیتی موجود در صفحات درگاه بانکی و محل اعداد صفحه‌کلید امن بایستی با هر بار ورود به صفحه تغییر کند.

سرهنگ آنقی  تصریح کرد: اگر افرادی هستند که در گذشته در این سایت‌ها ثبت‌نام کرده و اکنون دریافته اند که موجودی حساب کارت بانکی شان کم و یا مبالغ اندکی از حسابشان برداشت‌شده است، باید برای طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه و نسبت به تغییر"رمز دوم"خود نیز اقدام کنند،زیرا این امکان وجود دارد که مجرمان از اطلاعات کارت بانکی مالباختگان برای دیگر مقاصد سوء خود، بهره ببرند.

شهروندان هرگز به تبلیغات فریبنده و اغواکننده افراد سودجو و فرصت طلب، در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند.

نظر شما
پرونده ویژه