یک رفتارشناس:

خودفروشی یک فرد، یک اصل کلی و عمومی نیست/ آمارهای پریشان باعث ایجاد اضطراب اجتماعی می شود

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۰۸:۳۰:۲۵
کد خبر: ۹۴۲۲۳۸
خودفروشی یک فرد، یک اصل کلی و عمومی نیست/ آمارهای پریشان باعث ایجاد اضطراب اجتماعی می شود
ابهری گفت: ممکن است بر اساس استثنا یک دختر نوجوان در 12 سالگی اقدام به خودفروشی کند اما این حرکت یک اصل کلی و عمومی نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید ابهری، رفتارشناس و آسیب‌شناس اجتماعی، در واکنش با آمار گفته شده در خصوص ورود دختران 12 ساله به بازار کارگری جنسی و همینطور آمار 50 درصدی زنان متاهل کشور به این بازار، گفت: آمارهای پریشان باعث ایجاد اضطراب اجتماعی می شود. 

او ادامه داد: با توجه به اینکه امنیت روانی جامعه یکی از اولویت های اصلی است، متاسفانه در سال‌های اخیر هر فردی به خود اجازه می‌دهد با یدک کشیدن القابی مثل کارشناس یا استاد، ارقام و آمار وحشت انگیزی را بیان کند. 

این رفتارشناس اجتماعی توضیح داد: معلوم نیست کدام نهاد ناظر، مسئول اینگونه سیاه‌نمایی‌هاست. افرادی که خواسته یا ناخواسته نکاتی که خوراک اصلی برای شبکه‌های معاند و رسانه‌های دشمن است را تهیه می‌کنند و باعث ایجاد آشفتگی در جامعه می‌شوند. مثل همین اعداد و ارقام که یک مددکار اعلام کرده 50 درصد زنان، کارگر جنسی هستند و سن تن فروشی به 12 سال رسیده است!

او با انتقاد از گفته‌های این مددکار اجتماعی توضیح داد: ایشان یا معنی کارگر جنسی را نمی‌دانند یا اهل پژوهش و نظر نیستند چراکه ممکن است بر اساس استثنا یک دختر نوجوان در 12 سالگی اقدام به خودفروشی کند اما این حرکت یک اصل کلی و عمومی نیست. 

این آسیب‌شناس تصریح کرد: اینکه 50% زنان ایران کارگر جنسی باشند فقط سیاه‌نمایی است و ایجاد اضطراب اجتماعی می‌کند چراکه ممکن است مبنای آماری ایشان یک کوچه یا یک خیابان مشخص باشد.

ابهری در پایان تاکید کرد: متاسفانه گاهی برخی از افراد برای چهره شدن و ایجاد موج اینگونه نکات را مطرح می‌کنند که رسانه‌ها باید در مقابل آن‌ها ایستادگی کنند.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز