دبیرکل جمعیت هلال احمر:

خبرنگاران بحران، یاریگر هلال‌احمر در ارائه خدمات شایسته به مردم‌

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۷:۲۷:۵۱
کد خبر: ۹۴۲۵۳۹
خبرنگاران بحران،  یاریگر هلال‌احمر در ارائه خدمات شایسته به مردم‌
پیروی گفت: بحث بحران و مدیریت بحران در کشور ایران که جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیاست، بحثی اساسی و زیربنایی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌ای مداد قرمز با حضور سخنگوی دولت، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، رئیس سازمان امداد و نجات، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و جمعی از اصحاب رسانه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

دکتر محمود رضا پیروی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در این مراسم با اشاره به ضرورت توجه جامعه رسانه‌ای به وقوع انواع حوادث و بحران‌ها در ایران گفت: بحث بحران و مدیریت بحران در کشور ایران که جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیاست، بحثی اساسی و زیربنایی است. حوادث دو سال گذشته از جمله زلزله کرمانشاه و سیل فراگیر فروردین ۹۸ در ۲۳ استان کشور، سقوط هواپیما و دیگر بحران های طبیعی و انسان‌ساخت نشان می‌دهد که کشور ایران به شکل اجتناب‌ناپذیری با حوادث و بحران‌ها مواجه است. همچنین به نسبت پیشرفت و توسعه تکنولوژی‌ و .. ، حوادث انسان ساخت هم متنوع‌تر و گسترده‌تر شده است.

دکتر پیروی افزود: اگر بخواهیم نگاه جامعی به برنامه ریزی در مدیریت بحران داشته و به دنبال پیشگیری و کاهش آسیب‌های حوادث باشیم باید آمادگی خود را افزایش دهیم چراکه این آمادگی ما را به سمت پاسخ‌دهی مناسب در بحران پیش خواهد برد. همکاری و تعامل هلال احمر با اصحاب رسانه در کسب آمادگی مواجهه با حوادث و کاهش آسیب‌ها، نقش کلیدی دارد. اینکه چطور جهت دهی مناسب به اخبار رسانه و ارتباطات برای مدیریت بحران و هم افزایی بیشتر با اصحاب رسانه داشته باشیم، باید آموزش های لازم را ارائه دهیم. در این مسیر اگر اصحاب رسانه به عنوان داوطلب با ما همراه باشند می توانند یاریگر جمعیت هلال‌احمر در ارائه خدمات شایسته تر به مردم باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز