رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در پی تصرف معبری از سوی دانشگاه تهران مطرح کرد:

دانشگاه تهران نمی‌تواند معابر عمومی را تصرف کند/ تصرف معابر از سوی دانشگاه تهران مغایر مفاد مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۰۵:۰۶:۵۸
کد خبر: ۹۴۳۱۴۶
دانشگاه تهران نمی‌تواند معابر عمومی را تصرف کند/ تصرف معابر از سوی دانشگاه تهران مغایر مفاد مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است
محمد سالاری با اشاره به اینکه دانشگاه تهران نمی تواند معابر عمومی را تصرف کند، این اقدام را مغایر مفاد مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بن‌بست عقاب، یکی از خیابان‌های منتهی به طرح توسعه دانشگاه تهران است که این روزها مورد توجه قرار گرفته است. یکی از همسایگان طرح توسعه دانشگاه تهران با ارسال عکسی عنوان می‌کند طی سال‌های گذشته این بن‌بست تخریب و به جای آن درب گذاشته و این خیابان به پارکینگ دانشگاه مبدل شده است. بستن معبر عمومی از سوی دانشگاه بحثی است که این روزها مردم نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، این اقدام را خلاف مقررات دانست.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با این اقدام گفت: گزارش‌هایی به دست ما رسیده که برخی کوچه‌های پیرامونی دانشگاه که جزئی از طرح توسعه دانشگاه تهران یا ساماندهی دانشگاه تهران است مسدود شده و دانشگاه درب گذاشته است.

او افزود: اساسا این گزارش و اقدام دانشگاه اگر درست باشد قطعا مغایرت اساسی با روح حاکم بر مفاد مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هنوز بازدید نداشته‌ام و جدیدا اگر در گذاشته باشند و قبلا نبوده باشد این امر مصداق دارد که باید بررسی لازم صورت بگیرد.

سالاری تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی دانشگاه تهران تا بدین جا که تملک کرده باید ساماندهی کند و بقیه املاک در اختیار مالکین و ذینفعان باشد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: مالکین اگر خواستند واگذار کنند مختار هستند اما اگر نخواستند زمین‌های مردم نباید فریز شود. البته باید نوع بهره‌برداری و کاربری‌شان متناسب با طرح توسعه دانشگاه تهران باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا حتی اگر همه خانه‌های محدوده ای خریداری شود باز هم می‌توان معبر را درب گذاشت و به پارکینگ شخصی تبدیل کرد، گفت: اگر جزئی از املاک دانشگاه تهران باشد قطعا املاک خود را می‌تواند در اختیار داشته باشد اما معابر آنجا بخشی از شوارع عام است و معابر عمومی است فلذا چون دانشگاه تهران معابر را نخریده نمی‌تواند مانع ورود مردم در معابر شود.

سالاری تاکید کرد: اساسا مصوبه‌ای از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شد و قرار است محدوده پیرامونی دانشگاه تهران به نوعی ساماندهی شود و نباید بخشی از عرصه‌های عمومی شامل شود یعنی نباید مانع تردد جامعه های شهری در آن‌جا شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: املاک و اراضی که دانشگاه تهران تملک کرده مبتنی بر کاربری‌هایی است که در طرح توسعه و ساماندهی دانشگاه تهران و کمیسیون ماده 5 تائید می‌کند و فقط آن فعالیت‌ها صورت گیرد.

25

26

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز