برگزیده اخبار اجتماعی هفته؛

سپهبد قاسم سلیمانی آسمانی شد/ وقوع زلزله های متعدد/ جانباختن ۲۰۳ ایرانی در دو روز

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۴:۱۱:۴۲
کد خبر: ۹۴۷۸۱۷
سپهبد قاسم سلیمانی آسمانی شد/ وقوع زلزله های متعدد/ جانباختن ۲۰۳ ایرانی در دو روز
هفته گذشته همراه بود با اخبار متعدد غمبار و جانسوز تمام ایران را تحت تاثیر خود قرار داد که به مرور برخی از این اخبار خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ بخش های از اخبار مهم حوزه اجتماعی به شرح زیر است:

چهره هفته: سپهبد قاسم سلیمانی

سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه 9تن از همرزمانشان در ساعت 01:20 بامداد تاریخ 13دی ماه در یک عملیات تروریستی سازمان یافته توسط رژیم منفور آمریکا به شهادت رسید که کل ایران را در غم جانسوز فرو برد.

در پی این اتفاق رهبر انقلاب سه روز را عزای عمومی اعلام کرد و مراسم تشییع پیکر این شهید گرانقدر به همراه 5تن از یاران‌شان در شهرهای: بغداد، کاظمین، کربلا، نجف، اهواز، مشهد، تهران، قم و نهایتا کرمان برگزار شد که حضور میلیونی مردم در مراسم بدرقه سردار دل‌ها بازتاب گسترده جهانی را با خود به همراه داشت.

نامگذاری هفته: بزرگراه سردار سلیمانی

در پی شهادت سپهبد سردار سلیمانی مکان‌ها و خیابان‌های بسیار به نام این بزرگ مرد ایران و اسلام مزین شد که در این بین بزرگراه رسالت حد فاصل بزرگراه کردستان تا یاسینی هم به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

اتفاقات هفته: ایران بر مدار لرزه

روز پنجشنبه در تاریخ 12دی‌ماه زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۵/۸ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری زمین مرز استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی- حوالی سنگان- را در ساعت ۷:۵۹ صبح لرزاند.

پس از این زلزله مهیب 13 پس لرزه شدید دیگر هم رخ داد.

همچنین زمین لرزه ۳.۴ ریشتری در ساعت ۱۹ و ۵۵ دقیقه حوالی نگور مرکز بخش دشتیاری چابهار را در تاریخ شنبه 14دی ماه به لرزه در آورد.

در اواخر این هفته پر لرزش، زلزله‌ای به بزرگی 4/7 درجه در امواج درونی زمین (ریشتر) بامداد چهارشنبه 18 دی ماه شهرستان برازجان در استان بوشهر را لرزاند.

که خوشبختانه هیچ کدام از این زلزله‌های خسارت مالی جدی و تلفات جانی در پی نداشت.

تعطیلی هفته: تهران و کرمان

هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای مشارکت در مراسم تشییع و تجلیل از سردار قهرمان ایران و اسلام ، سپهبد شهید، قاسم سلیمانی روز دوشنبه 16 دیماه را در استان تهران و روز سه شنبه 17 دیماه را در استان کرمان تعطیل اعلام کرد.

لغو هفته: امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس

به منظور تسهیل حضور مردم در مراسم تشییع و تاخیر در تدفین پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی، امتحانات برخی از دانشگاه ها و مدارس کشور لغو شد.

واریز هفته: یارانه و عیدی بازنشستگان

معاون سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: عیدی بازنشستگان این سازمان بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد: یکصد و هفتمین مرحله پرداخت یارانه نقدی در ساعت 24 پنجشنبه (19 دی ماه) به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز می‌شود.

اخبار بد هفته: فوت نماینده ایرانشهر

امینی فرد نماینده ایرانشهر  در سانحه رانندگی فوت کرد. این حادثه درتصادف محور خاش زاهدان دوراهی کورین رخ داد.

روزهای مرگبار هفته: حادثه تلخ در کرمان، سقوط هواپیما

در روز سه‌شنبه به تاریخ 17دی ماه بر اثر ازدحام و تراکم انبوه جمعیت تشییع کنندگان پیکر حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در کرمان 59تن از هموطنان فوت کرده و 212نفر مصدوم شدند که افزایش یکباره جمعیت در کوچه ای باریک عامل حادثه کرمان عنوان شد.

***

همچنین در روز چهارشنبه به تاریخ 18دی ماه یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی(ره) دچار نقص فنی شد و سقوط کرد که تعداد 176مسافر این پرواز همگی فوت شدند و از این تعداد 144تن ایرانی بودند که در رابطه با علت این حادثه «قاسم بی‌نیاز» رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با رد هرگونه شایعه درخصوص اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی، گفت: رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: علت سقوط هواپیمای اوکراینی که صبح امروز در نزدیکی شهر جدید پرند سقوط کرد، آتش سوزی در قسمت موتور هواپیما بود.

هشدار هفته: هواشناسی

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای ضمن اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی نسبت به بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، وقوع سیلاب، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر هشدار داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز