امدادرسانی هلال‌احمر به حدود ۷۳ هزار در حوادث جوی

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۳:۵۰:۱۳
کد خبر: ۹۵۰۹۵۷
امدادرسانی هلال‌احمر به حدود ۷۳ هزار در حوادث جوی
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۷۲ هزار و ۷۲۲ نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی ۲۶ استان کشور در ۱۰ روز گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرتضی سلیمی، درباره آخرین گزارش عملیات امدادرسانی در حوادث جوی (برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی) از ۱۸ تا ۲۵ دی ماه گفت: هموطنان همه استان های کشور به جز تهران، خراسان شمالی، گیلان، اردبیل و همدان متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بوده اند و در این مدت به ۷۲ هزار و ۷۲۲ نفر خدمات امداد و نجات ارائه شده است.

وی به فعالیت شبانه روزی سه هزار و ۵۹۷ امدادگر و نجاتگر در قالب ۸۳۵ تیم عملیاتی با به کار گیری ۶۵۰ دستگاه خودرو اشاره کرد و افزود: هموطنان در ۲۸۹ شهر، روستا و محور کوهستانی  از خدمات امدادی برخوردار شدند و امدادگران با برپایی سه اردوگاه اسکان اضطراری و چادرهای فردی، ۱۳ هزار و ۲۷۸ نفر را به صورت اضطراری اسکان دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: ۷۵ نفر به مناطق امن منتقل شدند و همچنین در این مدت ۴۳۵ دستگاه خودرو از برف و کولاک رهاسازی و ۲۴۰ واحد مسکونی از آب تخلیه شد. متاسفانه ۵ نفر در مه ولات استان خراسان رضوی،  بشاگرد استان هرمزگان و سرباز و کنارک سیستان و بلوچستان بر اثر وقوع سیل جان باختند.

وی با اشاره به امدادرسانی به هموطنان متاثر از حوادث جوی به صورت هوایی، گفت: با ۹ فروند بالگرد شامل ۴ فروند بالگرد هلال احمر و ۵ فروند بالگرد نظامی و با انجام ۷۵ سورتی پرواز معادل ۵۸ ساعت پرواز، ۲۲ تن اقلام امدادی را به مناطق متاثر از سیل منتقل شد.

به گفته سلیمی، ۱۲ هزار و ۴۹۸ بسته غذایی، یک هزار و ۶۴۵ چادر امدادی، ۳ هزار و ۵۴ تخته موکت، ۱۲ هزار و ۸۸۳ کیلوگرم نایلون پوششی، ۱۱ هزار و ۲۰۵ تخته پتو، یک هزار و ۴۱۸ کیلوگرم قند و شکر، ۳ هزار و ۲۵۱ کیلوگرم برنج، ۵۶۹ شعله والوور، ۷۵۹ قوطی روغن، ۲ هزار و ۶۶۶ بطری آب معدنی، ۲ هزار و ۳۴۸ کیلوگرم حبوبات و ۱۱۹ کیلوگرم خرما میان متاثران از حوادث جوی توزیع شده است و امدادرسانی در هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه دارد.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز