دبیر شبکه ملی امدادونجات سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور:

تمامی کمک های نقدی و غیر نقدی از سوی تشکل های جوانان با هماهنگی شبکه ملی امداد ونجات راهی مناطق سیل زده خواهد شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۷ - ۱۳:۲۲:۰۱
کد خبر: ۹۵۱۶۶۵
تمامی کمک های نقدی و غیر نقدی از سوی تشکل های جوانان با هماهنگی شبکه ملی امداد ونجات راهی مناطق سیل زده خواهد شد
مریم بابادی گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کل کشور، کمک‌های نقدی و غیرنقدی استان خود را برای امدادرسانی جمع‌آوری کرده و بدون فوت‌وقت با هماهنگی شبکه ملی امدادونجات به مناطق سیل‌زده ارسال خواهند کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مریم بابادی دبیر شبکه ملی امدادونجات سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور، از آغاز به کار این شبکه برای کمک به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کل کشور، کمک‌های نقدی و غیرنقدی استان خود را برای امدادرسانی جمع‌آوری کرده و بدون فوت‌وقت با هماهنگی شبکه ملی امدادونجات به مناطق سیل‌زده ارسال خواهند کرد.

 بابادی با اشاره به ابلاغ و تاکید مهندس محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش‌ و جوانان ، پس از برگزاری جلسه فوری با حضور اعضای مجمع استان اصفهان، برنامه‌ها و فعالیت‌های شبکه ملی امدادونجات سمن‌های جوانان کشور در سیل اخیر را بیان کرد:  مرکز مدیریت بحران (E.O.C) در شبکه ملی امداد و نجات تعریف شده و وظایف اطلاع‌رسانی و هماهنگی کمک‌ها و نیروهای انسانی، ارتباط‌گیری با تمامی سمن‌ها و ارائه برنامه‌های مربوطه و جلوگیری از موازی‌کاری برعهده شبکه مذکور است.

 او ادامه داد: اطلاع‌رسانی جهت جذب کمک‌های مردمی استان‌ها به عهده مجامع استانی است. همچنین نشست اضطراری توسط اعضای مجمع هر استان و سایر سمن‌های فعال این حوزه، تحت عنوان اتاق مدیریت عملیات امدادونجات استان (I.C.S) برای مشارکت تشکل‌ها و جذب کمک‌های مردمی تشکیل شد.

دبیر شبکه ملی امدادونجات سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور در ادامه با اشاره به این موضوع که یکی از سمن‌های فعال در این حوزه، تا تاریخ ۲۶دی‌ماه توسط رؤسای مجامع استانی به عنوان نماینده استان برای ارتباط با شبکه ملی امدادونجات به دبیرخانه شبکه معرفی می شود، عنوان کرد: گزارش کمک‌های دریافتی هر استان، توسط نماینده معرفی شده از استان به صورت روزانه به دبیرخانه شبکه ملی امدادونجات ارسال می دشود و روند جمع‌آوری کمک‌‌ها با همکاری سایر سمن‌های هر استان مستندسازی شده که نهایتا توسط نماینده استان به دبیرخانه شبکه ارسال خواهد شد.

این فعال حوزه جوانان با بیان این موضوع که جمع‌آوری اطلاعات و رصد مناطق آسیب‌دیده به عهده مجمع جوانان استان سیستان و بلوچستان می‌باشد، اظهار کرد: باید با جمع آوری اطلاعات به صورت روزانه برای ساماندهی کمک‌های ارسالی به دبیرخانه بتوانیم ساز و کاری مشخص را دنبال کنیم. همچنین روند و زمان ارسال کمک‌ها و اعزام نیروهای متقاضی سمن‌های جوانان به مناطق آسیب‌دیده، باتوجه به اطلاعات ارسالی نماینده تمامی استان‌ها و اولویت‌سنجی نیاز‌های مناطق آسیب‌دیده با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان، توسط دبیرخانه شبکه‌ ملی امدادونجات اعلام خواهد شد.

بابادی در پایان عنوان کرد: مسئولیت معرفی شخص دریافت کننده کمک‌ها و ساماندهی نیروهای انسانی اعزامی در بخش‌های مختلف آسیب‌دیده، به عهده اتاق مدیریت عملیات امدادونجات استان سیستان و بلوچستان در اداره کل استان است و کمک‌های غیرنقدی سمن‌ها در خانه جوانان هر شهر یا پایگاهی تحت نظارت اداره کل استان‌ها جمع‌آوری خواهد شد و کمک‌های نقدی به حساب دبیر شبکه ملی امدادونجات به شماره حساب  ۰۱۱۰۶۷۷۱۶۵۰۰۵ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۸۱۰۰۵ به نام کانون مردم‌نهاد ریحان راه امید واریز می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز