مشاور معاون وزارت بهداشت:

تاکنون هیچ گزارشی از تب یا بیماری پوستی در مناطق سیل‌زده گزارش نشده است/ خسارت میلیاردی به واحد‌های بهداشتی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۰۵:۵۴:۱۷
کد خبر: ۹۵۳۱۹۴
تاکنون هیچ گزارشی از تب یا بیماری پوستی در مناطق سیل‌زده گزارش نشده است/ خسارت میلیاردی به واحد‌های بهداشتی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
مطلق گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از موارد تب و بثورات، طغیان بیماری و زردی در منطقه نداشته‌ایم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد اسماعیل مطلق، مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت، در خصوص وضعیت کنونی مناطق سیل زده شهرهای سیستان و بلوچستان گفت: کل جمعیت آسیب دیده در این سیل ۲۵۵ هزار و ۸۹۵ نفر در ۱۰ شهرستان بودند که حدود ۸۲ هزار و ۴۱۶ نفر از خدمات حوزه سلامت استفاده کرده‌اند.

او ادامه داد: در خصوص خدمت رسانی به مادران باردار نیز در ۲۱ مرکز، تسهیلات زایمان به آنها ارائه شده‌ است. البته در مجموع ۱۵ نفر مادر باردار با بالگرد و ۶۶ نفر با کامیون و لودر جابه جا و به بیمارستان‌های نزدیک استان انتقال پیدا کرده‌اند.

thum-78ac6b963e09d0c65cbf-index_290500

مطلق به خدمات‌رسانی به سایر آسیب‌دیدگان اشاره کرد و توضیح داد: از طرفی به ۴۹ بیمار دیابتی، ۱۷ بیمار مسلول، ۱۱۵۵ معتاد، ۵۳۰ بیمار فشارخونی و غیره دارورسانی شده است. 

او با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از موارد تب و بثورات، طغیان بیماری و زردی در منطقه نداشته‌ایم، عنوان کرد: البته همچنان در حوزه خدمات سلامت با چالش‌هایی روبرو هستیم.  نبود سوله بحران در دو شهرستان ایرانشهر و چابهار با کلیه تجهیزات، نبود اتوبوس آمبولانس، کمبود ماشین کمک‌دار و آمبولانس کمک‌دار با توجه به مناطق صعب‌العبور، نبود دستگاه تصفیه پرتابل آب و غیره از جمله چالش‌های ارائه خدمات در استان سیستان و بلوچستان است.

مطلق به برآوردهای صورت گرفته از خسارات مالی حوزه بهداشت و درمان در این مناطق اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۷ میلیارد تومان به واحدهای بهداشتی و ۳ هزار و ۱۶۰ میلیون تومان به پایگاه‌های اورژانس خسارت وارد شده است.

این مقام مسئول در پایان به تامین اقلام ضروری مورد نیاز در این مناطق تاکید کرد و توضیح داد: واکسن آنفلوانزا و هپاتیت، یخچال دارویی، پشه بند آغشته به سم، پودر ORS، کیت تشخیص وبا، کیت کلر سنج، کانکس جهت استفاده موقت خانه بهداشت و اسکان پرسنل و غیره از جمله مهمترین  اقلام مورد نیاز در این مناطق است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز