فرمانده انتظامی تهران خبرداد:

۸.۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در تهران کشف شد

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۰:۴۶:۱۰
کد خبر: ۹۵۴۰۵۳
۸.۵ میلیارد تومان کالای قاچاق در تهران کشف شد
سردار حسین رحیمی گفت: 83 هزار قلم انواع کالای قاچاق از 35 قاچاقچی به دست آمد که ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه بالغ بر 8.5 میلیارد تومان است، همچنین بالغ بر 7420 حلقه سی‌دی مبتذل و مستهجن نیز کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردارحسین‌رحیمی، فرمانده پلیس پایتخت، در سی‌و‌دومین مرحله از طرح رعد پلیس پیشگیری تهران گفت: وظیفه همکاران بنده در کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری پایتخت پاکسازی حوزه‌ استحفاظی‌ هر کلانتری از لوث وجود سارقان، مجرمان، برهم زنندگان نظم و انضباط عمومی، مزاحمین نوامیس، قاچاقچیان، مال‌خران و خرده‌فروشان است.

سردار رحیمی با اشاره به 359 حکم قضایی و دستگیری 649 نفر از سارقان، مال‌خران، زورگیران، بیان کرد: در این‌مرحله از طرح 43باند سرقت متلاشی شد که 9800 فقره از اموال سرقتی به ارزش بالغ بر 7 میلیارد تومان از این باندهاکشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه 178 دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه در این طرح کشف شده است و عنوان کرد: به 1053 فقره پرونده در این طرح رسیدگی شد، همچنین دو قبضه سلاح جنگی و شکاری و 104 قبضه سلاح سرد نیز از افراد دستگیرشده کشف شد.

این‌ مقام مسئول با اعلام این موضوع که از افراد دستگسر شده در طرح رعد 32، تعداد 331 نفر سابقه‌دار بوده و 318 نفرشان برای اولین بار دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: 70 نفر از دستگیرشدگان سارق حرفه‌ای و 571 نفر سارقان خرد بوده‌اند.

رحیمی در ادامه در رابطه با کشف 54 کیلو موادمخدر در این طرح خبر داد و گفت: 83 هزار قلم انواع کالای قاچاق از 35 قاچاقچی به دست آمد که ارزش ریالی کالای قاچاق مکشوفه بالغ بر 8.5 میلیارد تومان است، همچنین بالغ بر 7420 حلقه سی‌دی مبتذل و مستهجن نیز کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس تهران در خصوص مبحث سرقت مسلحانه در پایتخت اعلام کرد: به لطف خدا در بحث سرقت‌های خشن و مسلحانه موردی که قابل ذکر باشد وجود ندارد، در برخی پرونده‌ها مال‌باخته‌ها اظهار می‌دارند که سارق یا متهم سلاح در دست داشته که آن را به عنوان سرقت مسلحانه لحاظ می‌کنیم اما در سه سال اخیر سرقت مسلحانه قابل ذکری در پایتخت وجود نداشته است.

این‌مقام انتظامی در رابطه با اجرای طرح‌های ویژه پلیس در سه ماهه پایانی سال خبر داد و اظهار کرد:‌طرح‌های ویژه‌ای برای پوشش مباحث ترافیکی و کنترل محسوس و نامحسوس مراکز خرید از روز گذشته یعنی اول بهمن ماه در تهران اجرایی شده است. پوشش ویژه بازار تهران را 4 پلیس تخصصی آگاهی، اطلاعات و امنیت، پیشگیری و راهور در دستور کار خود قرار داده اند.

رحیمی با اعلام‌این خبر که از ابتدای سال تا کنون بیش از 15 تا 16 درصد در وقوع سرقت با کاهش روبرو بوده ایم و بالغ بر 5 درصد افزایش کشف نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته ایم، در خصوص طرح های ترافیکی پلیس پایتخت بیان کرد: مهمترین مسئله در این زمینه کاهش تلفات است و در این خصوص طرح رانندگی به موتورسیکلت را در دستور کار داشته‌ایم. موتورسواران باید به کمک پلیس بیایند  تا یک انضباط در سیستم ترافیکی ایجاد شود. بیشتر شهروندان و حتی رانندگان خودروها از رفتار غیر قانونی موتورسواران متاسفانه گله‌مند هستند .

فرمانده انتظامی تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در این خصوص که پلیس امنیت اقتصادی تا کنون به چند پرونده مهم فساد اقتصادی رسیدگی کرده، تصریح کرد: بیش از ده‌ها پرونده در پلیس امنیت اقتصادی مورد رسیدگی قرار گرفته اما در حال حاضر از اطلاع‌رسانی در مورد آنها معذوریم و دستگاه قضایی باید این کار را انجام دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز