دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

دانش‌آموز دهه هشتادی غیرتمندانه از انقلاب می‌گوید/ منکر کاستی‌ها نیستیم اما زیبایی‌ها را باید دید

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۰۶:۲۰:۴۹
کد خبر: ۹۵۴۱۳۷
دانش‌آموز دهه هشتادی غیرتمندانه از انقلاب می‌گوید/ منکر کاستی‌ها نیستیم اما زیبایی‌ها را باید دید
تاریخی گفت: سیطره سیاست بر رسانه‌های ما، چشم‌ها را بر این واقعیات بسته است. در چنین نگاه منفعلی، تنها آسیب‌شناسی می‌کنیم و آسیب‌ها را می‌نگریم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین‌ تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در خصوص جایگاه ارزش‌های اسلامی در بین دانش آموزان کنونی، گفت: گروهی فضای مجازی را مثال می‌زنند، آسیب‌های اجتماعی را برجسته می‌کنند و ده‌ها دلیل اقامه می‌کنند که نوجوان ایرانی پاپس کشیده و به سمت قهقرا در حرکت است اما اینچنین نیست. 

او ادامه داد: در این میان گروهی دیگر ترجیح می‌دهند چشمان‌شان را به روی مشکلات ببندند و صورت مساله را پاک کنند. اما نگاه درست این است که ما همه این آسیب‌ها را به رسمیت شناخته و از طرفی هویت نوجوان انقلابی را به عنوان یک هویت واقعی و تفکر انقلابی به رسمیت بشناسیم. این را نه به ادعا بلکه به مشاهده می‌گوئیم و در نسل‌های مختلف و در سالیان متمادی در انجمن‌های اسلامی دیده‌ایم.

تاریخی با بیان اینکه سیطره سیاست بر رسانه‌های ما، چشم‌ها را بر این واقعیات بسته است، عنوان کرد: در چنین نگاه منفعلی، تنها آسیب‌شناسی می‌کنیم و آسیب‌ها را می‌نگریم، چند کلیپ از آوازخوانی در مدرسه را ترند می‌کنیم و چشم بر هزاران اقدام خودجوش دانش‌آموزی در راستای ارزش‌های الهی و انقلابی می‌بندیم. منکر کاستی‌ها نیستیم و ما نیز منتقد آن هستیم. رسانه باید به چنین کژی‌هایی واکنش سخت نشان دهد تا هزینه ساختارشکنی در نظام رسمی تعلیم و تربیت بالا رود، اما زیبایی‌ها را نیز باید دید.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در پایان گفت: انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مفتخر است در 40 سال فعالیت خود، نه مبتنی بر بخش‌نامه‌ها بلکه مبتنی بر انگیزه‌های متعالی و خودجوش دانش‌آموزان در مدارس فعالیت می‌کند. در این صحنه‌ها خواهیم دید که دانش‌آموز دهه هشتادی، غیرتمندانه از انقلاب اسلامی می‌گوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز